נעילה שלילית בבורסה; בזק ירדה 2.4%, רדהיל זינקה 23%

מדד המחירים לחודש מאי שיתפרסם הערב צפוי לעלות ב-0.2% עד 0.3% ■ מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ארז צדוק: "פרישה של יוון מגוש האירו תעשה טוב לשוק ההון, כיוון שתקטין את אי הוודאות"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ב') בירידות שערים, כאשר המעו"ף איבד מערכו כ-1%, בהובלת מניות הטכנולוגיה, הפארמה והביוטק. גם חלק ממניות הבנקים ירדו בחדות. זאת, על רקע מגמה שלילית בשוקי העולם, לאור המצב המתוח ביוון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "במסעדות הנחשבות בוול-סטריט ובסיטי של לונדון, כבר הוציאו את הציזיקי היווני מהתפריט וכפי שלהמן ברדרס נפלה, עכשיו זה רק עניין של זמן עד שיוון תפשוט את הרגל ותצא מגוש האירו. ההבדל בין יוון לבין להמן, הוא שבשונה מחברות עסקיות, מדינות לא נעלמות ודינה של יוון לפרוש מגוש האירו ולעבור תהליך ארוך וכואב של הבראה. מאז ומעולם אי ודאות היתה האויב הגדול ביותר של שוקי ההון, וכרגע אי הודאות נסובה סביב יוון והעלאות הריבית בארה"ב. פרישה של יוון מגוש האירו תעשה טוב לשוק ההון, כיוון שתקטין את אי הוודאות".

"להערכתנו לא צפויים שינויים משמעותיים בכלכלה העולמית ואינדיקטור אחד לפה או לשם, לא ישנה את המגמה הכלכלית. כרגע התנודתיות של שוק המניות צפויה להמשיך להיות גבוהה, אך עדיין בסימן עלייה. סיום המשבר עם יוון ביציאתה של יוון מגוש האירו והכרזה על פשיטת רגל, תביא אולי ליום-יומיים של ירידות אך לאחר מכן שוק המניות ימשיך לעלות בהיעדר אלטרנטיבות והגברת הוודאות. אותו דבר לגבי תחילת העלאות הריבית, אם כי תהליך זה ייקח מעט יותר זמן, למרות שהפד עלול להפתיע את אלו שחושבים שזה לא יקרה לפני סוף השנה", אומר צדוק.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מעריך כי מדד המחירים לחודש מאי צפוי לעלות ב-0.2%. הוא מציין בסקירתו השבועית כי "הלחץ על בנק ישראל שוב מתגבר. השקל היה בין המטבעות החזקים ביותר בעולם בחודש האחרון. כתוצאה מזה, שערו מול סל המטבעות הגיע קרוב לתחתית".

"הורדות הריבית ע"י הבנקים המרכזיים בדרום קוריאה ובניו זילנד בשבוע שעבר, כמו גם דבריו של נגיד הבנק המרכזי באוסטרליה שבכוונתו להמשיך ולהוריד את הריבית, האמירה של קנצלרית גרמניה על אירו חזק מדי ודבריו של הנשיא ארה"ב לגבי דולר חזק עשויות להצית סבב חדש של מלחמת המטבעות על רקע החולשה בכלכלות מחוץ לארה"ב, אירופה ויפן. גם נתוני היצוא החלשים במשק אמורים להטריד את בנק ישראל. למרות ההתפתחויות הללו, תשואות המק"מ וריביות התלבור כבר אינן מגלמות הורדת ריבית. אנחנו עדיין מעריכים שהריבית בישראל תישאר ללא שינוי, אך הסיכוי להורדת הריבית או לצעד אחר של בנק ישראל עלה במקצת, מה שאמור לאזן לחצים לעליית התשואות", אומר זבז'ינסקי.

הצלחה לרדהיל

חברת הביומד רדהיל דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר שלה לטיפול במחלות דלקתיות ומחלות הקשורות לדרכי העיכול ובכלל זה סרטן בדרכי העיכול. (לכתבה המלאה)

טבע , המשיכה במהלך להשתלטות על מיילן, נסחרה בירידה לאחר עלייה חדה אתמול.

ביוליין הודיעה היום על הצגת תוצאות הבטיחות והיעילות עבור מוצר הדגל שלה באונקולוגיה, BL-8040, כגישה חדשנית לאיסוף תאי גזע ממחזור הדם. התוצאות המלאות של הניסוי הקליני Phase 1 הוצגו אתמול בהרצאה בכנס השנתי ה-20 של האיגוד האירופאי להמטולוגיה (EHA) שנערך בווינה, אוסטריה.