לקראת המדד: הדולר התחזק בכ-0.1% ל-3.842 שקלים

האירו נחלש ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.307 שקלים ■ היום יפורסם מדד המחירים לחודש מאי ■ המו"מ בין יוון לנושיה שוב נקלע למבוי סתום

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

הדולר היציג התחזק היום (ב') מול השקל בכ-0.1% ושערו נקבע על 3.842 שקלים, בעוד האירו נחלש ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.307 שקלים.

זאת, לקראת פרסום מדד המחירים לחודש מאי הערב ובצל משבר החוב היווני שנמצא על סף הכרעה. בעולם, האירו נחלש בכ-0.3% מול האירו לרמה של 1.123 דולרים לאירו.

בזירה המקומית נזכיר כי היום יתפרסם מדד המחירים לחודש מאי. מדד חיובי נוסף עשוי להשפיע על החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל.

השיחות בין יוון לנושיה שוב במרכז העניינים. אתמול המו"מ שוב נקלע למבוי סתום, כאשר שני הצדדים מחליפים האשמות ומקשיחים עמדות. בסוף החודש יוון אמורה להעביר לקרן המטבע הבינאלומית תשלום חוב של יותר מ-1.5 מיליארד אירו ואם היא לא תגיע להסכם עם הנושים היא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון ולפרוש מגוש האירו. כעת, העיניים מופנים לשרי האוצר של גוש האירו שיתכנסו ביום חמישי וידונו בתרחיש הפרישה של יוון מאירופה.

"שני גורמים משחקים כעת לטובת הדולר - המבוי הסתום במגעים בין יוון לנושיה, וציפיות הריבית בארה"ב הודות לנתוני המאקרו הטובים שפורסמו בשבוע האחרון, ושני הגורמים הללו יניעו את המגמה של הדולר בעולם ובזירה המקומית גם השבוע", מציינים ב-FXCM.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות מציין כי "בזירה המקומית ללא מעורבות בנק ישראל הרי שבמסחר ביום שישי האחרון היה השקל שב ומתחזק אל עבר רמת 3.80שקלים לדולר, ואף פחות. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה בדבר היקף תמורות היצוא והיבוא, תומכים אף הם בהערכתנו כי עודף הצע המט"ח בשוק המקומי מקורו בפעילות המקומית ולא ב'ספקולציה' של זרים המנסים 'לעשות קופה' על חשבון השוק הישראלי. לדעתנו נדרשת מעורבות עיקבית מצד קובעי המדיניות ובראשם בנק ישראל ומשרד האוצר ושימוש נרחב בארגז הכלים המוניטארי והפיסקאלי כאחד במטרה לבלום את עודפי ההצע ועימם את הייסוף אל מתחת לרמת ה 3.80 שקל לדולר".