קרן להב של גיורא עופר ויעל גיט מגייסת קרן שנייה

הקרן - בהיקף של כ-250 מיליון שקל ■ עד היום השקיעה הקרן הראשונה כ-100 מיליון שקל והיא מדווחת כי רשמה תשואה שנתית של כ-15%

קרן ההשקעות להב, שהוקמה על ידי יעל גיט וגיורא עופר, יוצאת במהלך לגיוס קרן שנייה, והפעם בהיקף שינוע סביב 250-300 מיליון שקל - כפול מהיקף הקרן הראשונה. בסביבת הקרן מציינים כי הכשרה ביטוח, שבניהול אתי אלישקוב ובבעלות אלי אלעזרא, שהייתה משקיע עוגן בקרן להב הראשונה, תהיה כזו גם בקרן להב 2 ותשקיע בה כ-100 מיליון שקל. עד כה גייסה הקרן השניה, על פי גורמים בסביבתה, התחייבויות השקעה בהיקף של כ-220 מיליון שקל. הצפי בסביבת הקרן הינו שהגיוס לקרן השניה יושלם בתוך כחודשיים-שלושה.

קרן להב הוקמה בשנת 2013 ע"י עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר וגיט, סמנכ"לית מימון בקרן המנוף בראשית, אשר לפני כן כיהנה במספר תפקידי ניהול בכירים בבנק הפועלים. הקרן, אשר עוסקת במימון ובהשקעה בחברות מידל-מרקט (חברות בסדר גודל בינוני), קיבלה התחייבויות השקעה של כ-125 מיליון שקל עבור הקרן הראשונה . כיום, לאחר שנתיים וחצי בלבד של פעילות, כבר קרובה קרן להב למיצוי מלוא ההתחייבויות שלה, ובשל כך הוחל לפעול להקמת קרן להב 2. עיקר הגיוס לקרן הראשונה נעשה ממשקיעים פרטיים וגופי קניות המגזר הקיבוצי, כשבהמשך הצטרפה הכשרה ביטוח להשקעה בקרן עם כספים בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

מאז הקמתה ביצעה קרן להב 12 עסקאות, בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל. בקרן מציינים כי התשואה שנתית של תיק ההשקעות של הקרן הראשונה עומדת על כ-15%. בין ההשקעות הבולטות של קרן להב 1 נמנית רכישת 40% מחברת העוגנפלסט, שעוסקת ביצור יריעות איטום לבריכות ולגגות (שהייתה בבעלות מלאה של קבוץ העוגן); העמדת מימון לחברת נאייקס שעוסקת בתחום מערכות תשלום ללא מזומנים, בקרה ושליטה במכונות אוטומטיות והשקעה בחברת איזיבוב, הפועלת מאנגליה ועוסקת במתן הלוואות לעסקים קטנים דרך האינטרנט .

החברות בהן מתמקדת הקרן הינן בעלות מחזור עסקים של עשרות מיליוני שקלים עד כמה מאות מיליונים. מדובר בעסקאות מימון והשקעה בטווחים שנעים בין 5 מיליון שקל ל-30 מיליון שקל.בקרן מציינים כי להב 2 תהווה המשך ישיר לפעילות להב 1 ותתמקד בחברות מידל מרקט שבצמיחה, והשקתה צפויה כבר במהלך המחצית השנייה של 2015.

מבחינת הכשרה ביטוח מדובר בעוד נדבך בשינוי מבנה ההשקעות שמנהלת החברה, בעיקר עבור המבטוחים שלה, במטרה להשיא תשואה. השקעה בקרנות השקעה נחשבת להשקעה אלטרנטיבית להשקעה ישירה בשוקי ההון, והיא מאפשרת להשיג ריבית יחסית גבוהה למה שאפשר להשיג כיום בשוקי החוב הסחירים, כמו גם השגת תשואה שאינה קשורה ישירות בקורה בשווקים. לצד השקעות בקרנות השקעה, הכשרה ביטוח החלה להשקיע בשנים האחרונות גם בחברות ריאליות, שלא כהחזקה פיננסית בשוק ההון.

את ההשקעה החדשה בלהב 2 מטעם הכשרה ביטוח מובילים מנהל ההשקעות הראשי יוסי אפרתי, ומנהל מערך האשראי בחברה, זיו אופנהיים.