דירוג: אלה רשתות הדיור המוגן הגדולות בישראל

עפ"י דירוג הדיור המוגן של גלובס DUN'S 100 משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה ביותר בישראל, מבחינת מספר יחידות הדיור ומספר הדיירים ■ 12 הרשתות הגדולות מפעילות יחדיו כ-9,000 יחידות דיור מוגן

זקנים, קשישים, פרישה, פנסיה, מנהלים / צלם: thinkstock
זקנים, קשישים, פרישה, פנסיה, מנהלים / צלם: thinkstock

כאמור, משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל עפ"י דירוג גלובס DUN'S 100 לשנת 2015. ברשת מתגוררים 2,621 דיירים על פני 2,562 יחידות דיור. במקום השני, בדומה לאשתקד, מדורגת הרשת אחוזות רובינשטיין. במקום השלישי בדירוג, מדורגת מגדלי הים התיכון עם 1,152 יחידות דיור הממוקמות על פני שבעה בתים.

מהנתונים עולה כי ברובם המוחלט של יחידות הדיור בבתי הדיור המוגן מתגורר דייר בודד. מספר הדיירים ליחידת דיור נע מדייר אחד ליחידה ועד 1.9 דיירים בממוצע ליחידת דיור.

ענף הדיור המוגן התפתח החל מתחילת שנות השמונים והתעצם בתחילת שנות התשעים. התפתחות הענף נבעה מתוצאה של הגברת המודעות ושינוי של ביחס למעבר לבתי דיור מוגן בנוסף לעלייה ברמת החיים, תוחלת החיים והיכולות הכלכליות של האוכלוסייה המבוגרת בארץ.

עפ"י הערכות בענף קיימות כ-12,500 יחידות דיור מוגן אשר רובן מרוכזות בגוש דן ואיזור השרון. בתי הדיור המוגן מציעים פתרונות דיור ברמה גבוהה עם סל שירותים נלווים מגוון. לרשות הדיירים של בתי הדיור המוגן עומדים בדרך כלל מתקנים כגון: בריכות שחיה, ספא, חדרי כושר, חוגים, מסעדות, מרפאה וכו'.

דירוג דיור מוגן 16.5.15
 דירוג דיור מוגן 16.5.15