אנלייט רוכשת מאנרג'יקס פרויקטים לאנרגיית רוח ב-4 מ' ש'

המכירה התבצעה במסגרת הסכם גישור שניהלה אנרג'יקס מול שותפתה בפרויקטים - חברת גרינגו

חברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס , מקבוצת אלוני חץ של נתן חץ ומשפחת ורטהיים, עדכנה היום (ב') על מכירת שני פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיית רוח הנמצאים בשלבי פיתוח. אנרג'יקס תקבל עבור הפרויקטים 4 מיליון שקל.

המכירה נעשתה במסגרת הסכם גישור שניהלה אנרג'יקס מול שותפתה בפרויקטים - גרינגו ייעוץ סביבתי - שהביאה כשותפה עיקרית בפרויקטים את המתחרה של אנרג'יקס - אנלייט מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ'.

במסגרת ההסכם, אנלייט תחזיק בעיקר הזכויות בפרויקטים הנרכשים (85%-94%), וביתרה תחזיק גרינגו, היזמית המקורית של הפרויקטים, שבמסגרת הליך הגישור מול אנרג'יקס קיבלה אופציה לרכישתם.

אנלייט נסחרת בבורסה בשווי של כ-240 מיליון שקל, אחרי שחיקה של 13% במנייתה בשנה האחרונה, ומניית אנרג'יקס, שהתחזקה בכ-3% בתקופה זו, משקפת לחברה שווי של 720 מיליון שקל.

שני הפרויקטים הנרכשים ממוקמים באזור תפן שבגליל, סמוך לכפרים כסרא וינוח. הפרויקט בכסרא כולל תכנון ופיתוח 11 טורבינות רוח בהיקף של בין 12 ל-27 מגה-ואט, ואת סיכויי התממשותו מעריכים באנלייט כ"משתנים, נוכח אילוצי תכנון שונים החלים בכל נקודה".

באנלייט מוסיפים כי העלות הצפויה של פרויקט בהספק של 27 מגה-ואט מוערכת ב-203 מיליון שקל, ומעריכים את ההכנסות השנתיות הצפויות ממנו ב-21 מיליון שקל, למשך 20 שנה.

הפרויקט בינוח צפוי להגיע להספק של עד 23 מגה-ואט, ולגביו מציינת אנלייט כי הוא מצוי בשלבי פיתוח ראשוני בלבד ולא ניתן להעריך את היתכנותו בשלב זה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מסר היום כי "רכישת הפרויקט תשתלב בפעילות הפיתוח האינטנסיבית של מתקנים נוספים של החברה בצפון הארץ, תאפשר שימוש במשאבים משותפים ותפזר סיכונים. אנו קוראים לרשות החשמל להתגייס למימוש יעדי הממשלה שנקבעו בתחום האנרגיה הנקייה, ובכך לאפשר את הפסקת סבסוד האנרגיה המזהמת ואת הקטנת התלות בייצור חשמל מדלקים פוסיליים".