נעילה חיובית בוול סטריט; מיילן ירדה 2.2%, טבע 0.5%

ישיבת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב נפתחה היום ■ התגברות החששות ממשבר יוון-גוש האירו ■ מאקרו: התחלות הבנייה ירדו ב-11.1% בחודש מאי; היתרי הבנייה עלו מעל הצפי ■ אבוט תומכת בעסקת מיילן-פריגו ■ טבע רכשה אתמול עוד מניות מיילן

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים, חרף החשש ממשבר החוב היווני ובהמתנה לתוצאות מישיבת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב שהחלה אתמול.

בזירת המאקרו פורסמו היום (15:30) התחלות הבנייה בחודש מאי, שירדו בשיעור של 11.1% לקצב שנתי של 1.04 מיליון, לאחר שעלו בחודש אפריל לקצב של 1.135 מיליון התחלות בנייה. בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 1.077 מיליון התחלות.

באותה שעה פורסמו גם היתרי הבנייה לחודש מאי, עלו בשיעור של 11.8% לקצב שנתי של 1.28 מיליון, הקצב הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2007. אנליסטים בשוק ציפו לירידה לרמה של 1.1 מיליון לעומת קצב של 1.143 מיליון היתרים בחודש אפריל.

מחר (21:00) תפורסם החלטת הריבית לחודש יולי, ובהמשך (21:30) צפויה נגידת הפדרל ריזרב ג'נט ילן לשאת דברים במסיבת עיתונאים. המשקיעים ימשיכו לחפש רמזים בדברי ילן באשר לכוונות הפד באשר למועד העלאת הריבית לראשונה מאז 2008.

המשבר היווני עדיין במוקד: יוון ונושיה מחליפים האשמות לגבי כישלון נוסף של סבב השיחות ביניהם, כאשר במקביל כל צד מקשיח את עמדותיו. בינתיים, יו"ר ה-ECB מריו גרגי מתערב וקורא לממשלת יוון לעשות את הצעד הראשון.

אם לא יושג הסכם עד סוף החודש, המועד הסופי שבו יוון חייבת להעביר לקרן המטבע תשלום חוב בהיקף כולל של יותר מ-1.5 מיליארד אירו, אז היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. ביום חמישי יתכנסו שרי האוצר של גוש האירו וידונו לראשונה בתרחיש של פרישה יוונית מגוש האירו.

באירופה, המגמה התהפכה והמדדים ננעלו לבסוף בעליות שערים. באסיה מוקדם יותר ננעלו המדדים בירידות חדות של עד 3.5% בבורסת שנגחאי, על רקע דיווחים על עיכוב בפתיחת המסחר במניות סיניות גם למשקיעים זרים.

Adobe Systems צפויה לדווח אחרי נעילת המסחר על רווח של 45 סנט למניה ברבעון הפיסקלי השני, והכנסות של 1.2 מיליארד דולר.

יצרנית הרהיטים La-Z-Boy (סימול LZB) צפויה לדווח על רווח של 38 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הרביעי, מהכנסות של 379 מיליון דולר.

לפי דיווחים, עליבאבא הסינית במגעים להשקעה של 500 מיליון דולר באתר המכירות המקוונות Snapdeal.com ביחד עם Foxconn שבמפעליה מיוצרים האייפונים.

חברת Abbott Laboratories, המחזיקה ב-14.5% ממניות ענקית התרופות מיילן , הודיעה שתתמוך בהצעתה של האחרונה לרכוש את חברת פריגו, שדחתה את הצעת הרכש האחרונה של מיילן בהיקף של כ-34 מיליארד דולר. התמיכה של אבוט מקשה למעשה על טבע ברכישת מיילן.

טבע הודיעה היום על תוצאות טובות במחקר קליני שנערך במוצר בפיתוח שהגיע לטבע כחלק מרכישת אוספקס, שהושלמה לאחרונה. המוצר, SD-809, מפותח לכמה התוויות רפואיות, והניסוי הנוכחי בחן אותו כטיפול בדיסקינזיה מאוחרת - מחלה המתבטאת בהפרעת תנועה, המאופיינת בתנועות חוזרות ובלתי נשלטות.

בתוך כך טבע רכשה אתמול עוד מניות מיילן ומחזיקה עכשיו ב-3.9% מהחברה.

אחרי סגירת המסחר אמש, דיווחה קמעונאית האופנה GAP כי היא תסגור 175 סניפים לא רווחיים בצפון אמריקה בשנים הקרובות.

מניית הביוטק Avalanche Biotechnologies (סימול AAVL) צנחה לאחר הנעילה אמש ב-37% על רקע תוצאות בניסוי שלב 2 במוצר שלה לטיפול בניוון שרירים.

מחזיקי המניות של יצרנית האשלג הקנדית אלאנה פוטאש אישרו אתמול את הצעת הרכש של כיל לפי מחיר של 0.5 דולר קנדי למניה או במחיר כולל של 109 מיליון דולר.