רמי לוי רוכש 20% מ"שער העיר" בבית-שמש ב-36 מ' ש'

רשת הקמעונאות של לוי צפויה לשכור שטח של קרוב ל-4,000 מ"ר בנכס שמקימה צמח המרמן

רמי לוי, בעל רשת הסופרמרקטים הנושאת את שמו, מרחיב את פורטפוליו הנדל"ן הפרטי שלו. אתמול (ב') חתם לוי על עסקה לרכישת 20% מקניון "שער העיר", שמקימה חברת הנדל"ן צמח המרמן יחד עם שותפים בבית-שמש, בהשקעה של 36 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). 2.5 מיליון שקל מהסכום צפוי לוי לשלם עד 30 יום לאחר כניסתו לתוקף של מסמך העקרונות, עד סוף חודש ספטמבר.

בצמח המרמן ציינו כי מסמך העקרונות שנחתם בין הצדדים כולל מנגנון של הבטחת תשואה שנתית של לוי למשך 8 שנים, ממועד השלמת העסקה.

כחלק מההסכם, צפויה רשת הקמעונאות של לוי לשכור בנכס שטח של קרוב ל-4,000 מ"ר למשך שבע שנים, עם אופציה להאריך את הסכם השכירות עד 21 שנים. בשל מעורבותו של לוי בבעלות על הנכס, עסקת השכירות מול הרשת שלו תידרש לקבל את האישורים הנדרשים מהחברה.

במסגרת ההסכם, השותפות המקימה היום עבור צמח המרמן ושותפיה את החלק המסחרי בפרויקט (קיבולים) תישא בהוצאות להשלמת הקמתו, תדאג להוצאות האישורים וההיתרים הנדרשים ותחתום על הסכם שיתוף פעולה עם לוי להפעלת הקניון.

מחזיק באופן פרטי

המרכז המסחרי "שער העיר", הממוקם בכניסה הראשית לבית-שמש, צפוי לכלול כ-14 אלף מ"ר בנוי של שטחי מסחר בשתי קומות. המרכז המסחרי הוא חלק מפרויקט מגורים שבונה היום חברת קיבולים, הכולל 5 בנייני מגורים בני 15 קומות ו-340 יחידות דיור. העסקה בין קיבולים לרמי לוי מתייחסת רק למרכז המסחרי ולא למגורים.

במקביל לרשת הקמעונאות הציבורית של לוי, הנושאת את שמו ונסחרת היום בבורסה בשווי של 2.1 מיליארד שקל, לוי פועל גם בעסקי הנדל"ן ומחזיק באופן פרטי לא מעט קרקעות ונכסים, בעיקר באזור ירושלים. לוי גם מחזיק בבעלות בחלק מהנכסים שבהם פועלים סניפי הרשת שלו.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה רשת הקמעונאות של לוי עם שחיקה של 24% ברווח הנקי, שעמד על 18 מיליון שקל, אחרי שהרווח התפעולי שלה ירד ב-26% ל-24 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד מ-3.9% ל-2.5%. בסוף הרבעון הראשון הפעילה רמי לוי 30 סניפים ברחבי הארץ, ושני סניפים נוספים בזכיינות. בזכות פתיחת שישה סניפים חדשים הכנסותיה של רמי לוי לרבעון הראשון קפצו ב-16% ל-944 מיליון שקל.