נעילה חיובית בבורסה; דניה סיבוס זינקה 11.4%, רציו 2.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-998 מיליון שקל ■ אפריקה פרסמה הצעת רכש מלאה למניות דניה סיבוס

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית ברקע עליות השערים בוול סטריט ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. זאת לקראת הודעת הפד בנוגע למדיניות המוניטארית היום ובצל המשבר היווני שממשיך לעורר חששות. מחזור המסחר הסתכם בכ-998 מיליון שקל.

ראש הממשלה מפעיל לחץ כבד על האוצר לשנות את תקציב המדינה המתוכנן באופן שיכלול גם את תקציב 2017. נתניהו הורה להקפיא את הליכי החקיקה שנועדו לאפשר את הגשת התקציב החדש, ולבקשתו מעכב יו"ר ועדת הכספים את הדיון בתיקון חוק יסוד הכנסת שנועד לאפשר את דחיית המועד להגשת התקציב לנובמבר. הממונה על התקציבים באוצר הודיע לראש הממשלה על התנגדותו הנחרצת לתקציב דו-שנתי. שר האוצר כחלון עדיין לא הביע את עמדתו בסוגיה.

הלמ"ס עדכנה אתמול את נתוני הצמיחה ברבעון הראשון כלפי מטה. האומדן השני לצמיחת התמ"ג ברבעון הראשון של 2015 עמד על 2.1% בחישוב שנתי, זאת לאחר קריאה ראשונה של צמיחת תמ"ג של 2.5%.

ריבית בארה"ב, המשך הסאגה היוונית

הערב כאמור יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שלו, מלווה בהצהרה של הנגידה ג'נט ילן. המשקיעים ימשיכו לחפש רמזים בדברי ילן, באשר למועד העלאת הריבית לראשונה מאז 2008.

ועתה לאירופה. אם לא יושג הסכם עד סוף החודש הנוכחי בין יוון לנושיה, שזהו המועד הסופי שבו יוון חייבת להעביר לקרן המטבע תשלום חוב בהיקף כולל של יותר מ-1.5 מיליארד אירו, אז היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. מחר יתכנסו שרי האוצר של גוש האירו וידונו לראשונה בתרחיש של פרישה יוונית מגוש האירו.

מניות במוקד

סוגיית הגז הטבעי לקראת הכרעה: אמש דווח בערוץ 2 על פגישה מכרעת בין שר התשתיות יובל שטייניץ ליצחק תשובה - בניסיון להגיע לסיכומים. יצוין כי כל הסוגיות נותרו עדיין פתוחות ובימים הקרובים צפוי להתקיים מרתון פגישות נוסף בין הצדדים. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

אבוט, המחזיקה ב-14.5% ממניות מיילן, הודיעה שתתמוך בהצעתה של האחרונה לרכוש את חברת פריגו , שדחתה את הצעת הרכש האחרונה של מיילן בהיקף של כ-34 מיליארד דולר. התמיכה של אבוט מקשה למעשה על טבע ברכישת מיילן.

דניה סיבוס זינקה לאחר שהחברה האם אפריקה פרסמה הצעת רכש מלאה למניות החברה.

העסקה למכירת השליטה בהפניקס מקבוצת דלק לידי ענקית ההשקעות הסינית פוסון נמצאת על סף סיום, ועל פי הערכות, הסכם מפורט ייחתם בימים הקרובים.

אקסלנז הודיעה היום על קבלת אישור לשיווק מערכת ה-BreathID Hp שלה בסין לצורך זיהוי ואבחון חיידק ה-H. pylori.

אורביט הודיעה כי חתמה על חוזים עם ענקית התעופה איירבוס, במסגרת התקשרות, שהיקפה מוערך בכ-5 מיליון דולר, לפיה תספק אורביט לאירבוס מערכות ניהול שמע דיגיטלי מסוג ADAMS , אשר ישולבו באחד מקווי המטוסים כסטנדרט.

פלוריסטם דיווחה היום כי זכתה במענק בסך 11.1 מיליון שקל (כ-2.9 מיליון דולר) מהמדען הראשי שבמשרד הכלכלה בישראל. המענק מיועד לתמוך בפעילויות המחקר והפיתוח של החברה לשנת 2015.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]