מניית היום: מזנקת בכ-35% בעקבות אישור לשיווק בסין

אקסלנז מעריכה כי תחל במכירות מסחריות בסין למרפאות פרטיות ובתי חולים במהלך שנת 2015 ■ כ-10 מיליון בדיקות נשיפה לאבחון חיידק ה-H. pylori נעשות כיום מידי שנה בסין

חברת אקסלנז ביוסיינס , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, הודיעה היום (ד') על קבלת אישור לשיווק המערכת שלה בסין לצורך זיהוי ואבחון חיידק ה-H. pylori.

הרשות הרגולטורית המוסמכת בסין (ה-CFDA) אישרה לאקסלנז להתחיל בשיווק מסחרי של מכשיר ה-BreathID וערכת הבדיקה לזיהוי חיידק ה-H. pylori, ללא החומר הייעודי (13C Urea) אשר יירכש מספקים מקומיים מאושרים.

רפי ורנר, מנכ"ל אקסלנז ביוסיינס ישראל, מסר: "אנו שמחים על קבלת האישור לשיווק בסין. מדובר בשוק בעל פוטנציאל רחב המוערך במאות מיליוני דולרים בשנה שכבר היום מרכז למעלה מ-10 מיליון בדיקות בשנה. למכשיר שלנו יתרונות מובהקים ביחס למכשירים הקיימים היום בשוק הסיני, הן ברמת דיוק הבדיקה והן במהירות קבלת התוצאות. להערכתנו, אקסלנז ממוקמת בעמדה טובה על מנת להתחרות בספקי בדיקות הנשיפה המקומיות בסין, על בסיס השיפוי הניתן לבדיקות אלה".

המכשיר שפתחה החברה מאפשר אבחון וניהול לא פולשני של חיידק ה-H. pylori . מנתונים של ארגוני בריאות שונים, למעלה ממחצית מאוכלוסיית העולם נושאת בגופה את חיידק ה-H. pylori - אשר גורם להתפתחות כיב קיבה ואף מהווה גורם סיכון להתפתחות סרטן הקיבה. שכיחות הימצאות החיידק בסין היא מהגבוהות בעולם.

החברה נערכת להקמת מערך הפצה ושיווק ברחבי המדינה ומצויה בימים אלה בשלבים מתקדמים של משא ומתן עם מספר גורמים המעוניינים להפיץ את המערכת בשוק הסיני. כמו כן, החברה נמצאת במו"מ מתקדם עם יצרני החומר הייעודי (13C Urea) מקומיים בסין.

באקסלנז מעריכים כי החברה תחל במכירות מסחריות למרפאות פרטיות ובתי חולים בסין עוד במהלך שנת 2015.