כולם רוצים אקזיט: 3 תחרויות סטארט-אפים נערכו ביום אחד

בראשון לציון נערכה אתמול תחרות בין 94 מיזמים שפיתחו הסטודנטים מבית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל ■ באשדוד תחרות סטארט-אפים של חממת TheHive ■ בתל אביב תחרות בתחום הפינטק שבה הפיתוחים צריכים להיות בעלי השפעה ותרומה חברתית

התחרות של TheHive בחוף הים באשדוד / צילום: דבי זימלמן
התחרות של TheHive בחוף הים באשדוד / צילום: דבי זימלמן

תחרויות סטארט-אפים הפכו כמעט לעניין שבשגרה במדינה כמו ישראל שרוויה בחברות חדשניות שפורחות בכל פינה. אתמול (ג') התנהלו שלוש תחרויות סטארט-אפ בשלושה אזורים בארץ ובסגמנטים שונים. הגיוון הזה רק מחדד ומצביע על ישראל כסטארט-אפ ניישן ועל היכולות שמביאים היזמים אל השולחן.

בראשון לציון נערכה אתמול תחרות בין 94 מיזמים שפיתחו הסטודנטים מבית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל, כשבמקום הראשון זכה המיזם Katona Netscanner. מאחורי המיזם עומדת מערכת שבודקת את מעטפת אבטחת המידע ברשת הארגונית, אותה פיתחו ארבעה סטודנטים - אריאל פרץ, שגיא יוספיה, דניאל מנור ותמיר סוכר - שזכו במענק של 50 אלף שקל מחברת ההשקעות Plus Ventures.

המענק ניתן במסגרת תוכנית יזמות במכללה למינהל שהקימו ד"ר יהודה אלמליח, דיקאן בית הספר למדעי המחשב, וערן שוסט, שמרכז את הפרויקט.

במקביל, נערכה אתמול באשדוד תחרות סטארט-אפים במסגרת Demo Day של חממת TheHive, שמפעילה עמותת גבהים מבית קרן רש"י ובשיתוף עם קרן קק"ל בריטניה ועיריית אשדוד, ובה פועלים יזמים מהעולם, לצד תושבים חוזרים וישראלים.

במקום הראשון זכה הסטארט-אפ InstaChef, שהקימו קובי ננקישווילי וארטי בליי, שפיתח דרך חדשנית להכנת מזון בריא בפחות זמן. המיזם, שפועל מתחת לרדאר בשל הליך רישום פטנטים, הביא לזוכים פרס של 10,000 שקל לצד חבילת שירותים של פירמת הייעוץ הפיננסי PwC בשווי של 3,000 דולר. התחרות נערכה בחוף הים של אשדוד.

"עבור היזמים, התחרות היא הזדמנות להחליף את המשרדים הממוזגים במשקפי שמש וכפכפים", אמר טל קלם, מנהל חממת היזמים TheHive מאשדוד, שליווה את היזמים בששת החודשים האחרונים.

בתל אביב נערכה אתמול בערב תחרות של סטארט-אפים בתחום הפינטק אבל עם טוויסט שבו הפיתוחים שלהם צריכים להיות בעלי השפעה ותרומה חברתית כלשהי. התחרות נערכה במסגרת כנס Irrational Fest השלישי במספר של היזמת קרן ליטני ופרופסור דן אריאלי, שייערך ביום שני הקרוב בתל אביב.

במקום הראשון זכה הסטארט-אפ Sparkee, שפיתח פלטפורמה שמאפשרת למשתמש להשוות את העלויות שהוא משלם על שירותים כמו מנויי טלוויזיה, סלולר, אינטרנט וטלפון קווי למה שאחרים משלמים וכך לשלם פחות. שלושת המייסדים - אסף אליהו, ניצן פרידמן ובעז גורדון - זכו בחבילת שירותים של Pwc ופרס נוסף.