הודעת הפד הורידה הדולר היציג; "סיוט עבור בנק ישראל"

האירו עלה קלות ל-4.348 שקלים ■ הפדרל ריזרב מעריך כי עד סוף 2015 הריבית בארה"ב תעמוד על 0.625%; חתך את תחזית הצמיחה לעד 2% בלבד

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר מרכז עניין היום (ה') בעקבות דברי הפדרל ריזרב אמש, ושערו היציג נקבע בירידה של כ-0.8% ל-3.81 שקלים, בעוד האירו עלה בכ-0.4% ל-4.348 שקלים.

הפדרל ריזרב הותיר אמש את הריבית בארה"ב בשפל היסטורי, אך מרבית בכירי הבנק המרכזי העריכו כי עד סוף השנה הריבית תעמוד על 0.625%, כלומר 2 העלאות ריבית עד סוף 2015. כמו כן, הוריד הפד את תחזיות הריבית לטווח הארוך, כלומר מעריך כעת כי הריבית תהיה נמוכה יותר מהצפי המוקדם בטווח הארוך.

עם זאת, הפד חתך את תחזית התמ"ג לשנה זו ל-1.8%-2%, לעומת תחזית קודמת של 2.3%-2.7%.

יוסי פרנק מציין היום כי "הסיוט שבנק ישראל כה חשש ממנו התחיל לקרות הלילה. כולם יכלו לראות כיצד הספקולנטים מונעים מהדולר להתחזק בארץ למרות התחזקותו בעולם . הלילה נחלש הדולר בעקבות דברי ילן בארה"ב והפעילים דאגו למוטט את הדולר ואת הסל. אם בנק ישראל לא יתעשת ויתחיל לפעול באגרסיביות הרי שההצגה רק התחילה".

בבנק נומורה ממליצים לסוחרים לצאת מפוזיציות לונג לטווח ארוך על הדולר. ב-BK Asset Management כתבו כי "אין ספק שהפד אכזב את סוחרי המט"ח. המשקיעים קיוו למפת דרכים ברורה להעלאות הריבית".