פרוטרום רוכשת חברה שביעית מתחילת השנה תמורת 70 מ' ד'

מניית פרוטרום זינקה בכ-26% מתחילת 2015 ■ הנרכשת - חברת טאורה האוסטרלית, אשר פעילותה העיקרית היא בפתרונות המשלבים טעמים ופירות ■ אורי יהודאי: פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

בליץ הרכישות של פרוטרום נמשך: החברה דיווחה הבוקר (ה') כי חתמה על הסכם לרכישת 100% מהון המניות של חברת Taura Natural Ingredients האוסטרלית, בתמורה לתשלום במזומן של כ-70 מליון דולר.

החברה נרכשה ללא חוב ועם יתרות מזומן של כ-2.5 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל תשלום של כ-3.5 מיליון דולר נוספים המותנה בעמידה בביצועים העסקיים של טאורה ב- 12 החודשים המסתיימים ב-30 ביוני 2016, והעסקה תמומן באמצעות חוב בנקאי.

טאורה נוסדה בשנת 1973 כחלק מקואופרטיב חקלאי ניו- זילנדי. כיום טאורה הינה שחקנית גלובלית מובילה בתחומה עם אתרי יצור בניו זילנד ובבלגיה ומשרדי מכירות בארה"ב ובריטניה וכ-130 עובדים. פעילותה העיקרית של טאורה היא בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות חדשניים המשלבים טעמים ופירות תוך שימוש בטכנולוגיה המאפשרת שילוב רכיבי פרי טבעיים במוצרי מזון רבים ובמיוחד בחטיפי בריאות, דגני בוקר, ממתקים, מזון נוחות ומאפים, תוך העלאת אחוז רכיבי הפרי במוצר, שיפור והגברת הטעם והארכת חיי מדף של המוצר.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, ציין עם דיווח הרכישה כי "רכישת טאורה ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". רכישה זו ממשיכה ומבססת את מעמדה של פרוטרום כאחת החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחומה, ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעם ופרי טבעיים. אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. רכישת טאורה היא הרכישה השביעית שאנו משלימים השנה ואנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו תוך דגש מיוחד על שווקים ופעילויות בעלי קצבי צמיחה גבוהים".

פיטר דהסק, מנכ"ל טאורה, הוסיף: "המהלך האסטרטגי הזה מהווה אבן דרך משמעותית ביותר בהמשך הצמיחה הרווחית של טאורה בתחום הגדל של מאכלים טבעיים וחטיפי התזונה. הגישה ליכולות הפיתוח החזקות של פרוטרום והמומחיות הטכנולוגית שלה יובילו, ללא ספק, להפרייה הדדית ויהוו עבור טאורה מנוף צמיחה נוסף לפורטפוליו המוצרים החדשניים והייחודיים שלה".