בדרך להשתלטות: טבע השלימה רכישת 4.6% ממיילן

ההחזקה מעניקה לטבע אפשרות משפטית לפנות במקרה הצורך לבית משפט בהולנד, במטרה להיאבק במנגנון "גלולת הרעל" של מיילן שנועד לסכל את ההשתלטות

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

חברת טבע הודיעה היום (ו') כי השלימה רכישה של 4.61% מהון המניות של מיילן. החזקה של 4.6% ממניות מיילן מעניקה לטבע אפשרות משפטית לפנות ל-Enterprise Chamber, בית משפט ספציפי בהולנד שיש לו סמכות למשל להשעות דירקטור או למנות דירקטור עצמאי.

כך, אם תופעל גלולת הרעל של מיילן, תימצא טבע בעמדה שמאפשרת לה להיאבק בכך משפטית ב-Enterprise.

מנגנון הרעל נובע מאפשרות שיש לגוף העצמאי Stichting Preferred Shares Mylan לממש אופציה שתהפוך אותו לבעל השליטה במיילן, אם הוא מגיע להחלטה שזה לטובת החברה.

טבע הודיעה ל-Stichting, כי אם אסיפת בעלי המניות המיוחדת של מיילן בעניין עסקת פריגו תתקיים לא יאוחר מיום 31 באוגוסט, 2015, תגביל טבע את סך החזקותיה במיילן טרם כינוס האסיפה לפחות מ-5 אחוזים מסך הון המניות של מיילן.

אם תשלים את רכישת פריגו, צפויה מיילן להירשם למסחר בבורסה בת"א.

טבע הייתה צפויה להגיע לרף ההחזקות האמור. הרכישה האחרונה של מניות מיילן, שעליה טבע דיווחה לרשויות, בוצעה אתמול, ובמסגרתה רכשה כ-593 אלף מניות מיילן תמורת כ-43 מיליון דולר והגיעה להחזקה של 4.61%. היא מחזיקה מניות מיילן בשווי נוכחי של 1.63 מיליארד דולר.

אם טבע תצליח בסופו של דבר להשתלט על מיילן, הרי שרכישת המניות מסייעת לה בהפחתת עלות הרכישה, משום שהיא מתבצעת במחירי השוק, שנמוכים יותר ממחיר המניה בהצעה של טבע (82 דולר). מנגד, אם העסקה לא תצא אל הפועל, הרי שטבע "תקועה" עם החזקה גדולה במניות החברה המתחרה, וייתכן שגם עם הפסד שינבע מירידת ערכן.

מיילן טוענת כי רכישת המניות על-ידי טבע מהווה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב. לא מן הנמנע שמיילן תיאבק בכך משפטית. עם זאת, טענת טבע היא שהדבר נעשה כחוק.

אתמול ספגה טבע מפלה משפטית בנוגע לקופקסון. המתחרה סנדוז, שכבר קיבלה אישור מה-FDA להשיק גרסה גנרית לקופקסון, הודיעה שתשיק את הגרסה שלה.