אופטליקס של כן פייט רכשה את חברת I.V.S

חברת I.V.S. מפתחת טכנולוגיות רפואיות לשיפור הראייה אבחון, ותרפיה עבור מגוון מחלות עיניים כגון גלוקומה AMD, רישתית סכרתית, ופתולוגיות הקשורות בפגיעה בתנועתיות העיניים

פנינה פישמן / צלם: תמר מצפי
פנינה פישמן / צלם: תמר מצפי

החברה הבת של כן פייט ביופרמה , אופטליקס, המפתחת תרופות למחלות עיניים, חתמה על חוזה מסכם לרכישת חברת המכשור הרפואי לטיפולי עיניים I.V.S.

בהתאם לתנאי ההסכם וכחלק מהפיכתה של I.V.S. לחברה בת בבעלות מלאה של אופטליקס, תקצה אופטליקס למוכרים ולמחזיקי אופציה ב-I.V.S בעת סגירת העסקה, מניות ואופציות של אופטליקס השוות במצטבר לכ-14% מהון המניות המונפק של אופטליקס, בדילול מלא.

בנוסף, הסכימה אופטליקס להקצות למוכרים ולמחזיקי האופציות ב-I.V.S. מניות ואופציות של אופטליקס השוות במצטבר לכ-11% מהון המניות המונפק של אופטליקס בכפוף לעמידה באבני דרך שנקבעו. סגירת העסקה כפופה למספר תנאים, בכללם גיוס הון על ידי אופטליקס ורישום אופטליקס באחת מהבורסות הראשיות בארה"ב. מניות של החברה האם של אופטליקס, כן פייט, לא יוקצו כחלק מביצוע עסקה זו.

חברת I.V.S. מפתחת טכנולוגיות רפואיות לשיפור הראייה אבחון, ותרפיה עבור מגוון מחלות עיניים כגון גלוקומה AMD, רישתית סכרתית, ופתולוגיות הקשורות בפגיעה בתנועתיות העיניים.

I.V.S. מפתחת שני מוצרים רפואיים מובילים לעיבוד תמונה האחראים לטיפול ושיקום פגיעות בראייה. המוצר הראשון הינו מוצר שולחני מבוסס עקיבת עין שניתן להצמידו לכל מסך כגון מחשב, טלוויזיה או טאבלט. המוצר מעבד את התמונה המוצגת לפציינט כך שתפצה בצורה האופטימלית עבור הפגיעות שמהן הוא סובל.

המוצר השני מבוסס משקף נישא המייצר תמונות ברזולצייה גבוהה המעובדות ומוזזות בהתאם לעקיבה אחרי כל עין בנפרד, וכך מחזיר תנועתיות ועצמאות לאנשים לקויי ראייה.

אופטליקס תפעל כעת לפיתוח המכשור הרפואי שרכשה מתוך כוונה לקצר את זמני הפיתוח ויעדי הגעת המוצרים לשוק.