הטיפ היומי: אפסייד נאה במניית האנרגיה הזאת

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית מרתון פטרוליום ב"קנייה", במחיר יעד של 60 דולר

חברת מרתון פטרוליום / צילום: בלומברג
חברת מרתון פטרוליום / צילום: בלומברג

חברת האנרגיה Marathon Petroleum נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-28 מיליארד דולר. החברה עוסקת בזיקוק, הובלת ושיווק מוצרי נפט, בעיקר ללקוחות באזור מרכז ודרום ארה"ב.

באחרונה ערכנו מפגשים עם משקיעים באתרי הפעילות של מרתון בניו אורלינס ובמפרץ מקסיקו, וחזרנו משם בגישה חיובית כלפי החברה.

באתר הזיקוק Garyville אנו רואים את היהלום שבכתר בפורטפוליו של מרתון, לאור הגודל, הביצועים והגישה לשוק המוצרים הגלובלי. אנחנו מאמינים, שלחברה יש את מערכת הזיקוק המתקדמת ביותר מבין כל חברות האנרגיה שאנו מסקרים; זאת לאור רשת הקמעונאות-לוגיסטיקה הגדולה שיש לה, המאפשרת לה להשיג שולי רווח גבוהים יותר בהשוואה לחברות דומות בתחום. אתרי החברה במפרץ הציגו ביצועים רבעוניים יוצאי דופן על רקע הביקוש הגלובלי החזק. אנחנו מצפים ממרתון לאפסייד ביחס לתחזיות שלנו לרווח למניה ברבעון השני.

לאחר הביקור באתרי מרתון, אנחנו מעריכים אף יותר את צבר ההזמנות שלה, שהיקפו 1.6 מיליארד דולר. להערכתנו, הוא יאפשר לחברה להגדיל את הדיבידנד שלה אפילו ב-25% בממוצע בחמש השנים הבאות. אנחנו מתרשמים לא רק מהכמות אלא גם מאיכות הפורטפוליו של מרתון, ומצפים לצמיחה בצבר הפרויקטים העתידי.

בתחום הקמעוני, אנו רואים דרך ברורה של מרתון להשגת EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 1 מיליארד דולר ב-2017, בהשוואה לסכום של 700 מיליון דולר שנרשם בשנת 2014.

בכל הקשור להקצאת הון, אנחנו מאמינים שמרתון נמצאת במיצוב טוב להראות צמיחה של 15% בדיבידנד מדי שנה, לצד רכישה עצמית של מניות בהיקף שנתי של 2 מיליארד דולר, לאור תזרים המזומנים הפנוי החזק שיש לה.

להערכתנו, הסיכונים המרכזיים שכרוכים בהשקעה במניית החברה קשורים לביקוש הגלובלי, למרווחי הזיקוק, וכן לענייני מדיניות וסביבה.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית מרתון "קנייה". מחיר היעד שלנו למניה נקבע לפי ניתוח על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של החברה (SOTP), והוא 60 דולר, לתקופה של חצי שנה. מחיר היעד גבוה בכ-16% ממחיר השוק הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם