לודן רוכשת שליטה באינטר תעשיות תמורת כ-40 מיליון שקל: "תרחיב את היצע השירותים שלנו"

חברת ההנדסה לודן רוכשת את מניות השליטה (40%) בחברת אינטר תעשיות, תמורתקרוב ל-40 מיליון שקל ולפי שווי של 100 מיליון שקל לאינטר. מדובר על עסקה שמשקפת פרמיה של כ-8.5% על שוויה הנוכחי של אינטר, אך כזה שדומה לשווי הממוצע שלה בחודשיים האחרונים.

לודן פעילה בשלושה מגזרים: מגזר שירותי תכנון הנדסי וניהול פרויקטים בתעשייה התהליכית, מגזר טכנולוגיות סביבה ואנרגיה מתחדשת, ומגזר תוכנה ובקרה. אינטר עוסקת בתכנון וייצור לוחות חשמל והקמת מערכות חשמל ומערכות אלקטרו-מכניות ובביצוע עבודות בהנדסה אזרחית, ובנוסף היא מייבאת ומשווקת ציוד חשמל.

במסגרת העסקה, לודן תרכוש את מניותיהם של בעלי השליטה באינטר - אריה קורוטקין, המנכ"ל, ושותפיו לשליטה מלכה הומל, אלישבע הומל ואליהו כהן - המחזיקים במצטבר ב-38.3% מהחברה. בנוסף, היא תרכוש מניות של מספר עובדים בחברה, ובסך הכול תחזיק מעט מעל 40% מאינטר.

התמורה נקבעה בין הצדדים לאחר משא ומתן ובהתחשב בשווי השוק של החברה, בתוצאותפעילותה (בהתבסס על ה-EBITDA שלה), בחוב הפיננסי או עודף המזומנים שלה ובהון החוזרהנורמטיבי הנדרש לפעילותה כפי שנקבע בהסכם.

התמורה תועבר בשלושה תשלומים. במועד השלמת העסקה לודן תשלם כ-21 מיליון שקל, בניכוי החוב הפיננסי נטו ובניכוי או בתוספת הפער בין ההון החוזר הדרוש לפעילות (כפי שנקבע בהסכם) לבין ההון החוזר בפועל. התשלום השני יועבר רק באפריל 2018 או עם סיום העסקתו של קורוטקין כמנכ"ל (המוקדם ביניהם), ותשלום אחרון ישולם עד אוגוסט 2020.

"צעד מתבקש"

חישובי התשלומים כוללים מנגנונים שלוקחים בחשבון מחיר מתואם וחלוקת דיבידנדים, כך שהחברות מציינות בדיווח שבשלב זה לא ניתן לקבוע את המחיר הסופי, אך לפי הנתונים הנוכחיים סך התמורה יגיע לכ-39.8 מיליון שקל. השלמת העיסקה צפוייה ב-31 באוגוסט והיא כפופה לביצוע בדיקות נאותות וקבלת הסכמת הממונה על ההגבלים. עם השלמת העסקה יחדל כל אחד מהמוכרים להיות בעלי עניין בחברה. בנקאי ההשקעות שייצג את בעלי השליטה באינטר תעשיות הוא אייל שוורץ משוורץ בית השקעות.

לודן נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 53 מיליון שקל, ונמצאת בשליטת ארנון אהרון ויהודה שריד. ברבעון הראשון של השנה היו בקופת החברה כ-56 מיליון שקל, אך בתחילת הרבעון השני היא גייסה כ-50 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. לפי הודעת לודן, לאחר העסקה היא תאחד באופן מלא את תוצאות אינטר בדוחותיה, ותהפוך לחברה בעלת מחזור הכנסות שנתי של כ-800 מיליון שקל.

ב-2014 הכנסות לודן היו 468 מיליון שקל והכנסות אינטר היו כ-280 מיליון שקל. לודן רשמה רווח שנתי (המיוחס לבעלי המניות שלה) בסך 2.9 מיליון שקל, וזה של אינטר היה 8 מיליון שקל. שריד, המנכ"ל המשותף בלודן, מסר כי "פעילות אינטר תעשיות משלימה את יכולותיה של לודן, ורכישתה תרחיב את היצע השירותים שלנו גם כקבלן מבצע".

אינטר תעשיות שהוקמה בשנת 1973 הפכה לחברה ציבורית ב-1995, אז נקראה החברה מלתא אינטר. בשלהי 2010 מכרה את פעילותה בתחום המעגלים המודפסים לידי פי.סי.בי בעסקה שהיקפה הוערך בכ-50 מיליון שקל וכיום היא פועלת בשני תחומים מרכזיים: פעילות פרויקטים (תכנון והקמת מערכות חשמל לתעשייה, ייצור לוחות חשמל, אוטומציה חשמלית ומערכות פיקוד ובקרה, תכנון והקמת מערכות אלקטרו מכאניות במבני ציבור וביצוע פרויקטים בהנדסה אזרחית) ופעילות סחר (שיווק מוצרים להולכת כבלי חשמל ותקשורת והגנות בפני מתח יתר וברקים וכן שיווק גופי תאורה). מלבד המוכרים בעסקה מחזיקה בולטת אחרת במניות אינטר תעשיות היא קרן הגידור אלפא של גבי דישי ומיכאל וייס (המחזיקה כ-15% מההון).

קורוטקין, מנכ"ל אינטר, מסר כי "הסכם המכירה הוא צעד מתבקש מטעם קבוצת המייסדים אותה אני מייצג, שהקימה את החברה לפני 42 שנה. אני ממשיך לנהל את החברה לפחות לחמש השנים הקרובות, וגם צוות ההנהלה המסור ימשיך בחברה".