יו"ר ועד סלקום נחושה לחסל את תופעת עובדי הקבלן

מיה יניב קוראת למנכ"ל החברה ניר שטרן לקלוט את עובדי האבטחה והניקיון בחברה כעובדים מן המניין ■ בפנייה הובהר לשטרן כי ועד העובדים נחוש בדעתו וינקוט בכל האמצעים הדרושים ■ מדובר ביותר מ-100 עובדים

מיה יניב / צילום: איל יצהר
מיה יניב / צילום: איל יצהר

יו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב פנתה לאחרונה למנכ"ל סלקום ניר שטרן בדרישה חד משמעית לקלוט את עובדי הניקיון והשמירה בחברה כעובדים מן המניין. בפנייה הובהר לשטרן כי ועד העובדים נחוש בדעתו וינקוט בכל האמצעים הדרושים עד לחיסול התופעה של עובדי הקבלן.

יצוין, כי מעל 100 עובדים בתחום האבטחה והניקיון עובדים בסלקום כעובדי קבלן, כלומר שאינם מקבלים את משכורתם באופן ישיר מהחברה. לרוב מדובר (במיוחד בתחום הניקיון) בעובדים ועובדות מבוגרים קשיי יום, שמרביתם עולים חדשים.

מתחשיב כלכלי שערך הוועד, עולה כי בניגוד לטענה הרווחת, קליטתם ועלות העסקתם של עובדים אלו בחברה תהיה נמוכה יותר מאשר המשך העסקתם כעובדי קבלן דרך חברה חיצונית.

יניב אומרת, כי "אסור לנו כוועד עובדים וגם בתור בני אדם, להמשיך ולקבל את העובדה כי בישראל 2015 ישנם עדין עובדים המופלים לרעה בתנאי ההעסקה שלהם. אין סיבה שההסכם הקיבוצי ההיסטורי שנחתם בחברה לא יחול גם על אחת האוכלוסיות הכי מוחלשות שיש".