נעילה שלילית באירופה; יוון תפרוש מגוש האירו?

אתמול שוב הסתיימה הפגישה של מנהיגי גוש האירו ויוון ללא תוצאות; היום תתקיים פגישה אחרונה שתנסה למנוע חדלות פירעון של יוון ■ הבורסה בשנגחאי ממשיכה לצנוח -ירדה היום בכ-3.5%

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה שלילית, לאחר שפגישת מנהיגי גוש האירו ועמיתיהם מיוון הסתיימה שוב ללא תוצאות. היום הפגישה תימשך ויהיה זה המועד האחרון שיכריע האם יוון תישאר בגוש האירו.

כאמור, פגישת שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) הסתיימה אתמול שוב ללא הסכמה כלשהי לגבי יוון, כך אמר אתמול שר האוצר של פינלנד, שהוסיף כי היום בצהריים הם יפגשו שוב. כך, כאשר המשקיעים בעולם במתח לאחר פרסום הדיווחים לפיהם שנושיה של יוון דחו את הצעת הרפורמות שלה, תתכנס היום מועצת האיחוד האירופי בשעות הערב וצפויה לפרסם הודעה בשעות הלילה. אם הפגישה היום תסתיים גם היא ללא תוצאות, יוון תיכנס למצב של חדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו, עניין שעלול לגרור תגובה אלימה בשווקים.

מניית Vivendi , נסחרת בעליות לאחר שמנכ"ל החברה הודיע כי אין בכוונתו להעמיק את האחזקות בחברת טלקום איטליה. מניית H&M צונחת בכ-3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות שתאמו את ציפיות האנליסטים.

המסחר במרבית בורסות אסיה ננעל היום בירידות, בצל המשבר היווני והחשש מפני בועת מניות בבורסה הסינית.

הבורסה בשנגחאי בסין עברה להיסחר היום בירידות, לאחר שסיכמה את השבוע האחרון עם ירידות של 13.3%, הירידה השבועית החדה ביותר מאז המשבר הפיננסי ב-2008. עם זאת, אנליסטים בשוק סבורים כי המגמה תתהפך בעקבות החלטת הממשל הסיני לבטל את ההחלטה להגביל את יחס ההלוואות-פקדונות ל-75%, צעד שעשוי להגדיל את שיעור האשראי בכלכלה.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את מניות הרכב היפניות, ביניהן ניסאן, טויוטה וסוזוקי. מניות חברת התעשייה הכבדה Fanuc יורדת בכ-3%.