"משט החירות השלישי" ייצא בשעות הקרובות מיוון לרצועת עזה

לאחר עיכוב בשל תקלה באחת הספינות, ייצא היום המשט, הכולל 5 ספינות, לעבר הרצועה ■ בין היתר ישתתפו במשט גם ח"כ באסל גטאס וכן חברת פרלמנט ספרדייה ונשיא תוניסיה לשעבר

שכונת רימאל בעזה / צילומים: באדיבות "צינור לילה", ערוץ 10
שכונת רימאל בעזה / צילומים: באדיבות "צינור לילה", ערוץ 10

"משט החירות השלישי" לרצועת עזה, שבו משתתפים פעילים פרו-פלסטינים, ייצא בשעות הקרובות (חמישי) לדרך מיוון. דרור פיילר, אחד ממארגני המשט, סיפר כי יציאת המשט התעכבה בשל תקלה באחת הספינות, שאילצה את החלפתה בספינה אחת. בסך הכול משתתפות במשט חמש ספינות, ועל סיפונן ישהו, בין היתר, ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שישוט על הספינה "מאריאן", חברת הפרלמנט האירופי הספרדייה אנה מריה מירנדה פאזה ונשיא תוניסיה הזמני לשעבר ופעיל זכויות האדם מונסף מרזוקי.

ביום ראשון האחרון פנה גטאס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת המשט לעזה. במכתב, שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס: "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון עם הרבה משתתפים, ובהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם. המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהווה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטרי".

גטאס הדגיש במכתבו כי משט החירות השלישי נושא סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה ותקווה לסיום המצור. "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים עמנו", כתב. הוא קרא לראש הממשלה "להורות לכוחות הביטחון הישראליים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו".