סאני מפטרת 40 עובדים: "ישפר את השירות ללקוחות"

יבואנית מוצרי המובייל של חברת סמסונג בישראל (דרך סקיילקס) ממשיכה לדמם לאחר שסמסונג העולמית החליטה על שינוי תנאי הסכם הזיכיון שלה, כך שסקיילקס כבר אינה משווקת את מכשירי סמסונג למפעילות הסלולר כמו בעבר, אלא רק בשוק הפתוח

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

חברת סאני, יבואנית מוצרי המובייל של חברת סמסונג בישראל (דרך סקיילקס), פיטרה 40 עובדים - כך נודע ל"גלובס". חברת סאני עוברת תקופה לא קלה, רק לפני כחודשיים החליף במפתיע דירקטוריון החברה את המנכ"ל. כמו כן, לפני כשנה עזבו רוב הסמנכ"לים של החברה, לאחר שסמסונג העולמית החליטה על שינוי תנאי הסכם הזיכיון שלה.

בחודש שעבר הודיע סקיילקס, כי היא מדווחת על רווח גבוה של 477 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015, אשר אפשר לה לחזור ולהציג הון עצמי חיובי. בשנים האחרונות דיווחה סקיילקס על הפסדי עתק כתוצאה מהשקעה כושלת, שבוצעה תחת בעל השליטה הקודם - אילן בן דב, במניות השליטה בחברת הסלולר פרטנר.

הסיבה המרכזית לרווח הרבעוני היא חשבונאית: סכום של 576 מיליון שקל נרשם כרווח ממחיקת חוב אג"ח במסגרת הסדר הנושים שעברה החברה, שנוצר בעקבות גריעת כלל איגרות החוב של סקיילקס והכללת רכיבי הסדר החוב בהתאם לשווי ההוגן.

הנכס המרכזי שנותר בידי סקיילקס לאחר הסדר החוב הוא הזיכיון ליבוא מכשירי הסלולר והטאבלטים של הענקית הקוריאנית סמסונג, פעילות שבעבר נחשבה למכונת רווחים משומנת. אשתקד שונה הסכם הזיכיון בין סמסונג לסקיילקס באופן הפוגע בסקיילקס, שכבר אינה משווקת את מכשירי סמסונג למפעילות הסלולר כמו בעבר, אלא רק בשוק הפתוח.

כתוצאה מכך, ברבעון הראשון נחתכו הכנסות החברה ב-46.2% ל-144 מיליון שקל, לעומת כ-269 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח מפעולות רגילות נפל ב-90.2% ל-961 אלף שקל בלבד. הרווחיות הנמוכה מפעילות שיווק מכשירי הסלולר מעלה תהייה לגבי יכולת החזר החוב של סקיילקס שלאחר ההסדר, כאשר ההחזר השנתי צפוי לעמוד על כ-12 מיליון שקל (סך כל חוב האג"ח הוא כ-220 מיליון שקל).

בדוח נכתב שהחברה מעריכה כי תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין, על בסיס תוכניות העבודה שלה, תקציבה, תחזית תזרימי המזומנים ומבנה החוב, ולאור ייצוב מערכת היחסים העסקית עם סמסונג.

מחברת סקיילקס-סאני תקשורת נמסר, "החברה החליטה על ביצוע התאמות במבנה האירגוני והתפעולי לצורך התאמתו לתנאי השוק. במסגרת זו, בין היתר ייפתחו מעבדות תיקונים בכל סניפי רשת החנויות. התאמות אלו מחייבות שינויים במערך כוח האדם של החברה, אולם אנו בטוחים כי מהלך זה יחזק את החברה, ייעל את התהליכים ובעיקר ישפר את השירות ללקוחות".