המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; הוצאות הצרכנים זינקו

מנהיגי גוש האירו דנים במשבר היווני; הצעותיה של יוון לרפורמות נדחו ■ הודעה של היורוגרופ בנושא תפורסם בלילה ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות נמוכות מהצפי; הוצאות הצרכנים מעל הצפי ■ דוחות: נייקי, בארנס אנד נובל

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, על רקע המגעים של יוון ונושיה לסיים את המשבר, שמגיעים לישורת האחרונה, ולאחר פרסום נתוני מאקרו חשובים.

"כל תנועה היום קשורה לחדשות מהשיחות עם יוון", אומר ג'ו בל, אנליסט מניות ראשי בשייפר השקעות. "אני לא בטוח שמישהו יודע מה יהיו ההשלכות הפיננסיות, אבל אני מעריך שזה כבר מתומחר ברמה כזו או אחרת. יש פשוט חוסר ודאות לגבי המשמעות של זה".

לאחר שאתמול הסתיימה פגישת מנהיגי גוש האירו ועמיתיהם מיוון שוב ללא תוצאות, היום הם נפגשים שוב כאשר המשקיעים בעולם במתח לאחר פרסום הדיווחים לפיהם נושיה של יוון דחו את הצעת הרפורמות שלה. הודעה של היורוגרופ בנושא תפורסם בלילה. אם הפגישה היום תסתיים גם היא ללא תוצאות, יוון תתקרב עוד למצב של חדלות פירעון ופרישה מגוש האירו, עניין שעלול לגרור תגובה אלימה בשווקים.

ב"פייננשל טיימס" דווח היום כי האיחוד האירופי הציב לראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אולטימטום: הגש הצעה משופרת לנושים עד הצהריים, או שהצעת הנושים תהיה היחידה שתעלה לדיון בפגישת מנהיגי גוש האירו שתתקיים היום.

"זה היה טוב מדי כדי לקרות", אמר ריצ'רד פרי, אנליסט שווקים ב-Hantec Markets ביחס לדחיית הצעות הרפורמות של יוון ע"י גוש האירו. "לדעתי הדרך להסכם עדיין ארוכה", לדבריו.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני התעסוקה השבועיים, לפיהם התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ב-3,000 ל-271 אלף, לעומת הצפי ל-274 אלף, לעומת 267 אלף בשבוע הקודם. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה עלו ב-22 אלף ל-2.25 מיליון, לעומת הצפי ל-2.215 מיליון לאחר 2.222 מיליון בנתון הקודם.

עוד פורסמו נתוני הצריכה הפרטית לחודש מאי. הוצאות הצרכנים זינקו ב-0.9%, מעט מעל הצפי. מדובר בעלייה החדה ביותר מזה 6 שנים. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.5%, בהתאם לצפי. מדד ה-PCE, הבוחן את העלייה במחירים הנגזרת מהשינויים בהכנסה ובהוצאה הפרטית, עלה ב-0.3%, לעומת הצפי שעמד על 0.1%.

בגזרת הדוחות הכספיים, חברת נייקי צפויה לדווח אחרי הנעילה על רווח של 83 סנט למניה ברבעון הפיסקלי השלישי.

חברת Barnes & Noble (סימול BKS) דיווחה על הפסד, אולם קטן יותר מהתחזיות. החברה דיווחה על הפסד של 19.4 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, וההכנסות ירדו ל-1.18 מיליארד דולר.

עוד במדווחות: Accenture , ו-Micron Technology .

מחלקת המחקר בבנק סוסייטה ג'נרל חתכה את המלצתה למניית נטפליקס ל"מכירה" מ"קנייה".

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי מחזיק במניות של נובל אנרג'י בהיקף של עד מיליון דולר. עפ"י הערכות הונו הפרטי של קרי נאמד ביותר ממיליארד דולר והוא מנהל בנאמנות עיוורת תיק השקעות בשווי כולל של כ-150 מיליון דולר, הכולל בין היתר אחזקות במניות כגון 3M , אפל בנק אוף אמריקה ועוד מאות מניות.

סלקום ופרטנר ריכזו עניין רב בוול סטריט והובילו את העליות בקרב מניות הטלקום.