ההבראה במגה תקזז 14.5% מהכנסות שכירות של רבוע נדל"ן

מבין 32 סניפי הסופרמרקט שרשת מגה תוכל לסגור, בהתאם להסכם שהושג עם ועד העובדים, 12 מהם מושכרים לה ע"י רבוע נדל"ן

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

ההרעה הנמשכת ברשת הקמעונאות המקרטעת מגה, ותוכנית ההתייעלות הכואבת והאגרסיבית שצפויה לה, מדביקות גם את החברה האחות, רבוע כחול נדל"ן, שתוצאותיה ייפגעו עקב צמצום הפעילות המתוכנן של מגה.

רבוע נדל"ן הודיעה אמש כי "מגה, חברה בבעלותה המלאה של אלון רבוע כחול, בעלת השליטה בחברה, עדכנה על חתימת הסכם בינה ובין ועד העובדים וההסתדרות, במסגרתו הוסכם בין הצדדים כי מגה תהיה רשאית לסגור את המרכז הלוגיסטי בקיבוץ אייל ו-32 סניפי סופרמרקט, מתוכם 12 סניפים המושכרים למגה על ידי החברה".

מדובר במהלך כואב עבור מגה, שחווה בשנים אחרונות הידרדרות מהירה וניכרת במעמדה העסקי והפיננסי, והוא בעל השלכות על רבוע כחול שמשכירה למגה נכסים רבים. למעשה, מדובר על סגירה של כ-14% מהסופרמרקטים המושכרים למגה על ידי רבוע נדל"ן, אשר מחזיקה גם במחצית מהמרכז הלוגיסטי שייסגר. כלל הנכסים שפעילות מגה בהם תיסגר, מהווים כ-14.5% מהכנסות רבוע נדל"ן מדמי שכירות.

ברבוע נדל"ן פירטו בנוסף כי ממגה נמסר עוד ש"לכשתתגבש תוכנית סופית, תבוא מגה בדין ודברים עם החברה... יובהר, כי למועד דיווח זה לא התקבלה בחברה פנייה ממגה לגבי המרכז הלוגיסטי ו/או הסניפים הנ"ל".

ברבוע נדל"ן גילו עוד כי נכון לסוף הרבעון הראשון השנה, הכנסותיה הרבעוניות מהשכרת 12 הסניפים האמורים ומהשכרת המרכז הלוגיסטי (בו היא מחזיקה ב-50%) "מהוות כ-12% וכ-2.5%, בהתאמה, מסך הכנסות החברה הרבעוניות מדמי שכירות". נכון לסוף הרבעון הראשון השנה היו לרבוע נדל"ן 116 נכסים להשכרה, בשטח של כ-280 אלף מ"ר.

רבוע נדל"ן, בניהולו של זאב שטיין, נסחרת לפי שווי חברה של כ-1.56 מיליארד שקל. החברה עוסקת בהשכרת נדל"ן מניב, רובו לרשת מגה, וכן בבנייה למגורים (פרויקט השוק הסיטונאי בת"א). שתי החברות הן חברות בנות של אלון רבוע כחול, שהינה חלק מקבוצת אלון שבשליטת עו"ד שרגא בירן והקיבוצים.

קבוצת אלון סיכמה בחודשים האחרונים על אחד מהסדרי החוב מהגדולים במשק, בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, עם מחזיקי האג"ח המוסדיים שלה, הסדר שבמסגרתו שונו תנאי החוב ללא תספורת. במסגרת ההסדר קיבלה קבוצת אלון, בניהולו של אביגדור קפלן, פרק זמן לסידור עסקי הקבוצה ושיפור מצבה הפיננסי. הקבוצה כבר הספיקה לממש את החזקתה בחברת הזיקוק אלון USA, שנמכרה לחברת דלק US - והניבה מזומנים בהיקף ניכר, ועתה היא מתמקדת בהבראת רשת מגה הקורסת, אגב סיכום על פיטורים נרחבים שהושג עם ההסתדרות ועובדי הרשת.