וויטסמוק ואפליי קיבלו מאפל אישור להפצת קיבו באייפון ובאייפד

להערכת החברות: "להשקת האפליקציה בחנות iTunes תיתכן השפעה מהותית על מספר ההתקנות של כלל המקלדות הממותגות של קיבו"

המקלדת של קיבו עבור מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי / צילום: אתר החברה
המקלדת של קיבו עבור מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי / צילום: אתר החברה

חברות השיווק וההפצה האינטרנטית וויטסמוק ואפליי ממשיכות להרחיב את פעילות המיזם המשותף שלהן - קיבו (Kibo Mobile-Tech), המפתח אפליקציית מקלדת ממותגת בשפות שונות עבור מועדוני ספורט ומותגים. הבוקר עדכנו השתיים על קבלת אישור מענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) להפצת ושיווק האפליקציה של קיבו עבור משתמשי אייפון ואייפד, על בסיס פלטפורמת iTunes של אפל.

עד היום הופצה האפליקצייה במכשירי אנדרואיד. הצפי הוא כי קיבו תתחיל בשיווק בפלטפורמה זו בשבועות הקרובים, ולפי הערכת החברות "להשקת האפליקציה בחנות iTunes עשויה להיות השפעה מהותית על מספר ההתקנות המצטבר של כלל המקלדות הממותגות של קיבו". מניות שתי החברות הגיבו היום בעליות של כ-2%-3%.

מניית וויטסמוק, הנמצאת בשליטת קרן אבולושן של רם פרומן ואיתי הורשטוק, זינקה בשנה האחרונה ב-70% ומשקפת לחברה שווי של 125 מיליון שקל. בעלי מניות בולטים נוספים בוויטסמוק הם בית ההשקעות ילין לפידות, יאיר גולדפינגר, דני טוקטלי ויריב גילת. וויטסמוק עוסקת בפיתוח ובמכירת תוכנות כתיבה ובשיווק ופרסום באינטרנט. מניית אפליי, הנמצאת בשליטת נעם לניר (המחזיק גם בחברת בבילון הבורסאית), זינקה בשנה האחרונה ב-65% ומשקפת לחברה שווי של 145 מיליון שקל. אפליי עוסקת בפיתוח ערוצי שיווק והפצה של אפליקציות סלולריות.

גם מילאן כבר בפנים

וויטסמוק ואפליי פועלות במרץ בחודשים האחרונים להרחבת הפעילות של קיבו. בסוף השבוע האחרון דיווחו השתיים על הסכם שיתוף פעולה שנחתם עם מועדון הכדורגל האיטלקי מילאן, לפיתוח והפצת מקלדת ממותגת משולבת תוכן בשפות שונות, והוסיפו כי קיבו מנהלת מו"מ עם מותגים בינלאומיים נוספים. בקיבו מציינים כי מאז שהושקו המקלדות הממותגות בתחילת נובמבר 2014, בוצעו למעלה מ-6 מיליון התקנות שלהן.

עד כה חתמה קיבו בין היתר על הסכמים לשיתוף פעולה עם מועדוני הכדורגל ברצלונה וריאל מדריד בספרד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וליברפול באנגליה, ובנפיקה ליסבון בפורטוגל. בנוסף, היא חתומה על הסכמים עם מותג הילדים הלו קיטי, ועם שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, שחברת פולאריס המייצגת אותו צפויה להחזיק כ-2% מהונה של קיבו. מי שנכנס כשותף במיזם הוא סוכן הכדורגלנים הבינלאומי פיני זהבי, המכונה "סופר אייג'נט", שיחזיק ב-15% ממניות קיבו.