הבורסה סיימה ללא שינוי; אלון רבוע כחול נפלה ב-7.3%

יציבות באג"ח השקליות הארוכות ■ שוקי אירופה מגיבים היום לסאגה היוונית בירידות חדות ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות גם כן

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל בסוף היום (ב') ללא שינוי, בניגוד למגמה בשוקי העולם שנסחרים בירידות על רקע ההתפתחויות סביב המשבר היווני. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

 

 

לאחר שבימים האחרונים אזרחי יוון הסתערו על הבנקים ומשכו כמויות אדירות של מזומנים, הבנקים ביוון לא ייפתחו היום וגם בהמשך השבוע. כך החליטה ממשלת יוון אתמול. גם הבורסה באתונה לא תפעל ועל האזרחים תוטל הגבלת משיכת מזומנים מכספומטים (משיכה בהיקף של עד 60 אירו).

 

בבית ההשקעות טופ אלפא מציינים היום כי "למרות שאנחנו עדיין ממליצים על משנה זהירות וסלקטיביות רבה בכניסה להשקעה במניות באירופה, להערכתנו יימצא פתרון לנושא היווני, וככל הנראה פתרון זה ישאיר את יוון בגוש האירו. גם אם לא, ויוון תצא מגוש האירו, זה יביא לירידה הדרגתית באי הוודאות וצפוי להערכתנו להשפיע באופן חיובי על השווקים בטווח הבינוני והארוך. בשוק אגרות החוב, נראה שבטווח הקצר יימשך אפקט ה-"flight to safety" ומשקיעים ימשיכו לחפש מקום בטוח ויסיטו את כספם לאג"ח ממשלתי של המדינות החזקות דוגמת גרמניה וארה"ב, מה שעשוי לתמוך במגמה של ירידת תשואות גם באג"ח הממשלתי הישראלי, לאחר שאלו עלו בחדות בימים האחרונים על רקע הצהרות בנק ישראל באשר לסביבת הריבית ונכונותו להמשך צעדים מרחיבים".

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מציין היום כי "למרות הפאסימיות, אני מאמין שקריסה של יוון לא שווה יותר מ-2-3 ימים של ירידות שערים. המערכת הפיננסית משופעת במזומנים, כל הכלים עומדים ומוכנים לפעולה ואינני רואה סיכוי אמיתי להידבקות של המערכת הפיננסית באירופה במשבר. בינתיים, שוק האג"ח המקומי מגיב בעצלתיים לסיפור היווני ונראה כי גם שחקני האג"ח מעריכים שהסיפור שם יהיה קצר. עבור מי שנזילות מצויה בידיו המלצתי היא לנצל את הירידות בשווקים באירופה ולהגדיל החזקות, בעיקר בסקטור הפיננסים. הסיפור של יוון עומד ללוות אותנו עוד תקופה ארוכה ובינתיים מומלץ לא לנסות לנחש את הסוף אלא להגיב לאירועים בשווקים. בימים הקרובים השווקים יסחרו בהתאם לתרחיש של פשיטת רגל ביוון וסיכון למערכת הפיננסית. שוקי המניות צפויים לרדת בחדות והמשקיעים יניסו את כספיהם לחופי מבטחים כך שתשואות האג"ח הגרמני והאמריקאי צפויות לרדת מחדש".

חברון מעריך כי "יוון כנראה לא תעמוד בתשלום לקרן המטבע השבוע, אבל לא בטוח שפתרון ליוון יימצא בתוך ימים או שבועות. בתחילת חודש יולי אישר הפרלמנט משאל עם בנוגע לדרישות של שרי האוצר של אירופה עבור המשך החילוץ. במידה ומשאל העם יוביל לתשובה חיובית, יוון תוכל להעביר את הדרישות של הטרוייקה בפרלמנט, תוכנית הסיוע תוכפל מחדש ויוון שוב כבר לא תהיה פושטת רגל. גם במידה ויוון אכן תהפוך לפושטת רגל ומשאל העם יענה בשלילה לתכתיבים של אירופה, הרי שיציאה של יוון מאירופה לא תעשה בין לילה. בהחלט הגיוני יותר שיוון תוכנס לתוכנית יציאה מדורגת מהגוש עם לוח זמנים ידוע מראש, מה שיאפשר לכל המערכות, לרבות המערכות האירופאיות להתכונן ליציאה של יווון מהגוש ולמזער עד כמה שיותר את הזעזועים בעיקר ביוון".

אלון רבוע כחול צונחת

הממשלה אישרה אתמול את המהלך לעקיפת האישור של הממונה על ההגבלים העסקים דיויד גילה. זאת לאחר שביום חמישי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס והחליט שיש הצדקה להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, שעוקף את הממונה על ההגבלים. כעת, מתווה הגז עובר לאישור הכנסת. מניות הגז ממשיכות לבלוט במסחר היום, ביניהן, רציו , ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים.

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת לאחר שבלטו בירידות חדות אתמול על רקע המשבר באירופה. נציין את לאומי והפועלים .

מניית אלון רבוע כחול  צנחה לאחר שרשת מגה ביקשה היום מבית המשפט אישור לכנס אסיפות נושים. ההחלטה להגיש את הבקשה באה לאור הערכות כי הקבוצה לא תצליח להגיע להסדר כספי עם הספקים ומכיוון שכך, אלה עלולים להפסיק לספק סחורה באופן מיידי לרשת מגה ובכך למוטט בפועל את הרשת.

סרגון הודיעה היום שמפעיל סלולרי גדול (Tier-1) בחלקה הדרומי של דרום אמריקה בחר שוב בפתרונות סרגון, במסגרת היערכותו להשקת רשת תקשורת בפריסה ארצית בטכנולוגיית הדור הרביעי (4G) ובמספר מדינות. במסגרת פרויקט זה, הנאמד בלמעלה מ-13 מיליון דולר, תשדרג סרגון את תשתיות עורקי התקשורת האלחוטית ברשת הדור השלישי של המפעיל, לטכנולוגיית 4G/LTE באמצעות פלטפורמת ה-IP-20 של החברה.

קבוצת לוינשטיין יחד עם שיכון ובינוי זכו במכרז התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב בהיקף 560 מיליון שקל - כך דיווחנו אתמול. מדובר באחד ממכרזי הקרקע הגדולים בתל-אביב בשנים האחרונות. הקרקע כוללת 5 חלקות, וסך הכל 40 דונם הממוקמים בין הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי ושדרות הר ציון.

חברת אליום מדיקל דיווחה כי חתמה על הסכם עם חברת אקספנקו מדיקל (Expanco Medical), להפצה בלעדית של הסטנטים האורולוגים והבילייארים ושל המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן של אליום במדינת קזחסטן. במסגרת תנאי ההסכם, התחייבה אקספנקו לרכישה של מוצרי הסטנטים האורולוגים והבילייארים וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן של אליום, בהיקף מצטבר של כ-5 מיליון שקל לפחות, על פני תקופה של 5 שנים, ובהתאם ליעדים מינימאליים שנתיים שנקבעו.