לא צפוי תקציב תלת-שנתי; מהרן פרוזנפר ייעץ לכחלון

הערב פגישת נתניהו-כחלון על התקציב ■ עבור פרוזנפר מדובר בחציית קווים, לאחר שבשנים 2007-2011 ניהל את מאבקי התקציב של משרד הביטחון מול משרד האוצר. עתה, ישב פרוזנפר לצידם של משה כחלון וסגנו, איציק כהן, מהצד השני של המתרס

מהרן פרוזנפר / צילום: איל יצהר
מהרן פרוזנפר / צילום: איל יצהר

פרוזנפר עובר צד: היועץ הכספי לרמטכ"ל לשעבר, מהרן פרוזנפר, ישמש יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר משה כחלון באישור תקציב המדינה לשנים 2015-2016. עבור פרוזנפר מדובר בחציית קווים, לאחר שבשנים 2007-2011 ניהל את מאבקי התקציב של משרד הביטחון מול משרד האוצר. עתה, ישב פרוזנפר לצידם של משה כחלון וסגנו, איציק כהן, מהצד השני של המתרס.

בתוך כך, הערב צפויים להיפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, במטרה להגיע להסכמה בנושא התקציב. ככל הנראה, יאלץ ראש הממשלה לוותר על כוונתו להעביר תקציב תלת שנתי לשנים 2015-2017 והתקציב שיובא לאישור הכנסת בנובמבר יהיה דו-שנתי ויכלול את 2015-2016 בלבד. ביום ה' צפויה להתקיים ישיבת התקציב הראשונה. על פי לוח הזמנים המתוכנן, הממשלה צפויה לאשר את התקציב ב-26 ביולי ואל שולחן הכנסת הוא יגיע ב-2 בספטמבר.

בתפקידו החדש ילווה פרוזנפר את גיבוש התקציב ואת העברתו על כל שלביו, החל מגיבושו באוצר, דרך אישורו בממשלה ועד הקריאה השנייה והשלישית בכנסת. הוועדה שבראשה תחל את עבודתה בימים הקרובים ופרוזנפר צפוי לקחת חלק בכל דיוני התקציב והתוכנית הכלכלית של האוצר, בדגש על תקציב הביטחון.

במקביל לתפקידו כיועץ הכספי לרמטכ"ל שימש פרוזנפר ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, ובמסגרת זו ניהל את תקציב הביטחון. בתפקידו שימש פרוזנפר יו"ר הוועדה המקצועית לבחירת קרן הפנסיה של משרתי הקבע, שבנתה וניהלה את הליך התיחור של התוכנית הפיננסית המורכבת והגדולה. כמו כן, היה יו"ר ועדת ההיגוי של מעבר מחנות צה"ל לנגב ויושב ראש ועדת המכרזים של קריית ההדרכה (עיר הבה"דים). כמו כן, הקים את מערך התקציבים בצה"ל ואת בית הספר הצבאי לתקציב וכלכלה.