מניית היום: צונחת בכ-7% למרות שדיווחה על הצלחה בניסוי

החיסון האוניברסלי לשפעת של ביונדווקס הוכח כבטוח, וכן העלה את רמת הנוגדנים באוכלוסייה הנבדקת, שכללה 36 משתתפים – ובכך עמד ביעדי הבטיחות והחיסוניות של הניסוי

ד"ר רון בבקוב ד"ר תמי בן ידידיה / צילום: איל יצהר
ד"ר רון בבקוב ד"ר תמי בן ידידיה / צילום: איל יצהר

חברת הביומד ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, הודיעה הבוקר (ג') על תוצאות ראשוניות חיוביות בניסוי קליני שלב 2 (BVX-006) בחיסון האוניברסלי לשפעת (M-001).

בניסוי זה, ה-M-001 הוזרק תוך-שרירית למתנדבים בגיל 50-65 שנים, ולאחר שלושה שבועות הוזרק להם גם החיסון העונתי לשפעת אשר ניתן בעונת 2014/2015. החיסון האוניברסלי לשפעת של ביונדווקס הוכח כבטוח, וכן העלה את רמת הנוגדנים באוכלוסייה הנבדקת, שכללה 36 משתתפים - ובכך עמד ביעדי הבטיחות והחיסוניות של הניסוי.

בנוסף, חיסון ה-M-001 במינון 1 מ"ג הראה יעילות משופרת כנגד נגיף ה-H3N2, אשר נכלל בחיסון העונתי וכן כנגד נגיף נוסף ממשפחת ה-H3N2 שלא נכלל בחיסון העונתי וגרם להתפרצות מחלת השפעת בארה"ב, כפי שהכריז המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Center for Disease Control - CDC).

בנוסף, מציינים בחברה, החיסון הגביר את התגובה החיסונית לנגיפים ממשפחות אחרות שלא נכללו בחיסון העונתי. תוצאות אלו תומכות בטענת החברה כי ה-M-001 מספק הגנה משופרת ורחבת טווח מפני מגוון זני שפעת A ו-B.

למרות התוצאות הטובות, המשקיעים בבורסה לא מתרשמים ושולחים את מניית ביונדווקס לירידה חדה במחזור גבוה.

נציין כי מדובר בניסוי קליני שלב 2 ועל מנת להוכיח את יעילות החיסון החברה תצטרך לבצע את שלב 3 של הניסוי, שצפוי לעלות כ-25 מיליון דולר. בשוק מעריכים כי החברה תצרף שותף אחד או יותר לשלב המכריע בניסוי.

שווי השוק של ביונדווקס עומד על כ-72 מיליון שקל, כ-19 מיליון דולר.

הפרופיל הבטיחותי של החיסון במינון של 1 מ"ג יאפשר לחברה להשתמש במינון זה בניסויים עתידיים המתוכננים (כמו BVX-007 באירופה). בחברה מציינים כי המינון הגבוה צפוי לשפר אף יותר את התגובה החיסונית כנגד מגוון זני שפעת, כאשר הוא ניתן כחיסון מקדים או כחיסון עצמאי וללא צורך בתוספת של אדג'ובנט.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס, אמר כי "אנו שמחים מתוצאות אלה המעידות, בהמשך לתוצאות הניסויים הקודמים, על החשיבות והערך של החיסון האוניברסלי לשפעת שלנו לכלל האוכלוסייה ובמיוחד לקשישים".