הסמארטפון P8 של וואווי הסינית יושק בישראל ב-12 ביולי

סמארטפון הדגל של החברה יושק לצד קמפיין גדול בכיכובם של גל גדות ומוקי ■ מחירו של ה-P8 צפוי לעמוד על פי ההערכות על 2,500 שקל

חברת הסלולר הסינית וואווי (Huawei) מתכננת בתקופה הקרובה להלחם בכל הכוח על מקומה בשוק המקומי. סמארטפון הדגל של החברה P8 יושק ב-12 ביולי, לצד קמפיין גדול בכיכובם של גל גדות ומוקי. בוואווי מתכננים להפוך משחקן כמעט לא רלוונטי, למתחרה בשחקנים הגדולים בענף. מחירו של ה-P8 צפוי לעמוד על פי ההערכות על 2,500 שקל.

ה-P8 הוכרז בחודש אפריל האחרון. הסמארטפון עשוי מגוף שלם של מתכת, המגיע במספר צבעים: שחור, אפור, זהב ושמפניה. מסך הסמארטפון מגיע בגודל 5.2 אינץ' בטכנולוגיית IPS-Neo, אשר לטענת החברה מציעה חדות גבוהה, תאורה אחורית חזקה וצריכת אנרגיה נמוכה. הרזולוציה היא Full HD עם צפיפות פיקסלים של 424ppi וזכוכית ממוגנת מסוג גורילה גלאס 3. עובי המכשיר עומד על 6.4 מ"מ.

כהרגלה, וואווי משלבת ב-P8 את מעבד הבית שלה - HiSilicon Kirin 935 הפועל ב-64 ביט, בעל 8 ליבות במהירות 2 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. הסמארטפון תומך בשני כרטיסי סים. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד לוליפופ (5), הכוללת את הממשק של וואווי - EMUI 3.1. הסוללה מגיעה בקיבולת של 2680 מיליאמפר/שעה.

וואווי הקדישה תשומת לב רבה למצלמה שלה, המגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל. לטענת וואווי, היא משלבת בפעם הראשונה במכשיר סמארטפון, חיישן RGBW עם ארבעה צבעים: המגביר את הבהירות ב-32% בתנאי תאורה עם ניגודיות גבוהה ומפחית אותה ב-78% בתאורה חלשה. כמו כן, ה-P8 כולל עיבוד תמונה ברמת מצלמת SLR, המאפשר הפחתת רעשים בצילום.

בעת ההכרזה על המכשיר, אמר קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום יבואנית וואווי, כי "וואווי מתכוונת להסתער על השוק הישראלי עם מכשירי פרימיום מתקדמים ביותר, ובמחירים תחרותיים במיוחד. וואווי רואה בישראל שוק אטרקטיבי ביותר התואם לאסטרטגיה הגלובלית שלה, במיוחד עכשיו, כאשר החברה החליטה להתמקד במכשירי פרימיום".

כליף מוסיף ש"וואווי הגיעה להבנות עם אלפא טלקום בנוגע להגדלה משמעותית של תקציב השיווק שלה בישראל, ומתכוונת להשקיע מעל 15 מיליון שקלים בכדי להפוך את המותג 'וואווי' למותג מוביל בשוק הישראלי".