נעילה חיובית בת"א; בזק עלתה 4%, רבוע כחול קרסה 13%

דיווח: ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מתקפל ומתכוון לקבל את תנאי חבילת הסיוע של האיחוד האירופי ■ מבקר המדינה מבקש לעכב את אישור מתווה הגז הטבעי ■ נחשף ב"גלובס": אלון רבוע כחול משכה ממגה דיבידנד של 100 מיליון ש' בשנת 2013

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בעליות שערים, ברקע לעליות החדות באירופה ובוול סטריט, זאת לאור אופטימיות כי ייתכן פתרון למשבר ביוון, למרות העובדה שהמדינה לא העבירה לקרן המטבע הבינלאומית תשלום בהיקף 1.6 מיליארד אירו אמש בחצות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

העיתון "פייננשל טיימס" מדווח כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מתקפל ומתכוון לקבל את תנאי חבילת הסיוע של האיחוד האירופי, חצי יממה לאחר שהמדינה נכנסה לחדלות פירעון עקב אי תשלום לקרן המטבע.

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה ג'ורג' אוסבורן אמר היום כי הבנק המרכזי "מתכונן לגרוע מכל". [לסיפור המלא]

מניות במוקד

לאחר שמתווה הגז פורסם אתמול לראשונה לעיון הציבור, הסאגה נמשכת. מבקר המדינה כתב אמש לשר האנרגיה מכתב, ובו הוא מבקש ממנו להמתין ולא להעביר את המתווה לאישור הממשלה אחרי השימוע הציבורי - רק לאחר שהמבקר המדינה יעביר את הדוח שלו בנושא פיתוח משק הגז הטבעי. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת אלון רבוע כחול , החברה-האם של רשת הקמעונות מגה, משכה מהרשת דיבידנד של 100 מיליון שקל בשנת 2013, וזאת למרות שמגה הפסידה בשנה זו כ-130 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". (לסיפור המלא)

מצעד נפגעי מגה: חברות מזון ונדל"ן יספגו הפסדים כבדים

פרוטרום זינקה אתמול לאחר שהודיעה כי רכשה 100% מהון המניות של חברת הטעמים האמריקאית Foote & Jenks בכ-4 מיליון דולר. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה בחוב בנקאי.

פרטנר הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הסכם חדש, המסדיר את היחסים מול אורנג' העולמית ומעניק לה פיצוי בטוח של 40 מיליון אירו.

חברת אליום מדיקל דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם בלעדי להפצה של הסטנטים האורולוגים של אליום בטיוואן. במסגרת תנאי ההסכם, התחייבה החברה המפיצה לרכישה של מוצרי הסטנטים האורולוגים של אליום, בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליון שקל לפחות, על פני תקופה של 5 שנים, ובהתאם ליעדים מינימאליים שנתיים שנקבעו.

האנליסט גיל דטנר מלאומי שוקי הון הוציא היום סקירה על מניית שופרסל . בסקירתו כותב דטנר: "בעינינו, התחזית עבור שופרסל ממשיכה להיות שלילית. רשת המזון הגדולה בישראל מתמודדת עם סביבה תחרותית המציבה אתגר גדול מאד למודל העסקי שלה - מלחמת מחירים אגרסיבית מול רשתות הדיסקאונט היעילות והזריזות, לצד סביבה אינפלציונית אפסית. צעדי התייעלות יכולים לסייע לרשת עד לנקודה מסוימת, בעיקר על רקע העלייה בשכר המינימום. להערכתנו, כל עוד לא תחול עלייה במחירי המזון, שופרסל תתקשה להתאושש". מחיר היעד שלו נותר על 6.2 שקל, וגם ההמלצה לא משתנה - "תשואת חסר".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]