שיטת בנייה חדשה ופורצת דרך: לבנות בית ממוצע ביומיים

הכירו שיטת בנייה חדשה ומתקדמת שנחשפה לאחרונה ומאפשרת לבנות מבנים מורכבים בתוך שעות וללא מעורבות ידי אדם, תוך התחשבות באינסטלציה, חשמל ומיקומי החלונות והדלתות

רובוט שבונה בית ביומיים אוסטרליה fastbrick robotics / צילום: וידאו
רובוט שבונה בית ביומיים אוסטרליה fastbrick robotics / צילום: וידאו

חברת סטארט-אפ ממערב אוסטרליה בשם fastbrick robotics פיתחה רובוט שמסוגל לפרוס 1,000 לבנים בשעה ולבנות שלד של בית בגודל ממוצע בתוך פחות מיומיים. לשם ההשוואה, אותו הבית שמורכב מ-15 אלף לבנים נבנה היום בצורה המסורתית במשך 5-6 שבועות.

הרובוט, שמכונה Hadrian על שמו של הקיסר הרומי שבנה את חומת אדריאנוס המפורסמת בבריטניה, מסוגל לאסוף ערימה של לבנים ולהניח אותן בצורה מסודרת ללא התערבות אדם. מחשב המצויד בתוכנות לעיצוב תלת-ממד וכן טלסקופ המונח על מוט באורך 28 מטרים מוודאים שהרובוט חותך את הלבנים, פורס ומניח אותן ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

הרובוט פותח במשך מספר שנים על-ידי מהנדס מכונות ואווירונאוטיקה בשם מארק פיוואק בהשקעה של 7 מיליון דולר אוסטרלי. על פי פיוואק, Hadrian מסוגל להתמודד עם כל סוגי הלבנים הקיימים בשוק כיום, ותוך כדי הבנייה הוא מתחשב בתעלות הנדרשות לאינסטלציה וחוטי חשמל ובמיקומים של החלונות והדלתות.

Hadrian נמצא עדיין בשלב של אבטיפוס אבל ב-fastbrick robotics מקווים להפוך אותו למסחרי בתוך כשנתיים, כאשר בשלב ראשון הוא ישמש את ענף הבנייה באוסטרליה ולאחר מכן ישווק בשאר העולם.