נעילה חיובית בוול סטריט; מניות חברות התעופה ספגו ירידות

הנושים סרבו לחזור לשולחן הדיונים עד לאחר משאל העם ביוון ביום א' ■ סקר ה-ADP עקף את התחזיות ■ מיזוג ענק בביטוח: אייס לימיטד רוכשת את צ'אב תמורת 28.3 מיליארד ד' ■ חקירה בארה"ב בחשד כי חברות התעופה תיאמו מחירים

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, בהתאם למגמה מוקדם יותר בבורסות אירופה, וזאת על רקע ההתפתחויות האחרונות ביוון (על כך בהמשך). מלבד יוון, הסוחרים התמקדו גם בנתוני המאקרו, במרכזם סקר ה-ADP שפורסם לפני הפתיחה ועקף את התחזיות.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה המדדים המובילים רשמו תשואות מעורבות. במחצית הראשונה של השנה ה-S&P הוסיף לערכו כ-0.2% בלבד בעוד הדאו ג'ונס סיים את המחצית בירידה של 1.1%.

כאמור, הדרמה היוונית ממשיכה לטלטל את השווקים. ראשי גוש האירו דחו אתמול בערב בקשה חדשה לתכנית חילוץ שהגישה יוון, במסגרתה היא תקבל סיוע בהיקף של 29 מיליארד אירו למשך שנתיים, במטרה לייצב את כלכלתה ולשרת את חובותיה.

היום דווח ב"פייננשל טיימס" כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מתקפל ומתכוון לקבל את תנאי חבילת הסיוע של האיחוד האירופי. לפי הדיווח ב-FT, ציפראס מתכונן להודיע רשמית לנושיה של יוון כי הוא "מקבל את כל תנאי חבילת הסיוע". הדיווח מתבסס על מכתב ששלח ציפראס לנשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יאנקר, לקרן המטבע הבינלאומית ולבנק המרכזי האירופי.

עם זאת, באירופה דחו את הדברים והנושים ציינו כי לא ישובו לשולחן הדיונים עד לאחר משאל העם, שיתקיים ביום א' כמתוכנן.

בתוך כך, על פי דיווחים מאירופה הערב, הבנק המרכזי האירופי מותיר את המימון לבנקים ביוון כפי שהוא, בהיקף של 89 מיליארד אירו.

בזירת המאקרו המקומית, פורסמו היום מספר נתונים מהותיים. סקר התעסוקה של ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש יוני, הצביע על תוספת של 237 אלף משרות, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 219 אלף משרות.

נזכיר כי בשל יום העצמאות האמריקאי שחל ביום שישי, דוח התעסוקה המלא יתפרסם מחר במקום בסוף השבוע. ע"פ קונצנזוס התחזיות בשוק, כ-231 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי ביוני, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-5.5% ל-5.4%.

עוד פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM בתחום הייצור, שרשם קריאה של 53.5 נקודות, מעט מעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 53.2 נקודות.

מניות חברות התעופה ספגו ירידות על רקע החקירה בארה"ב בחשד כי הן תיאמו מחירים. נציין בין היתר את דלתא ואמריקן איירליינס .

בנוסף, פורסמו במהלך היום נתוני מכירות הרכב בארה"ב. פורד דיווחה על עלייה של 2% במכירות כלי הרכב בחודש יוני. פיאט-קרייזלר דיווחה על עלייה של 8.2% במכירות.

מיזוג ענק בתחום הביטוח. חברת Ace Limited הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת Chubb , תמורת 28.3 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, בעלי המניות של צ'אב יקבלו 62.93 דולר במזומן לכל מניה ועוד 0.601 דולרים במניות של ACE. העסקה משקפת פרימיום של כ-30% על מניית צ'אב שננעלה אתמול בשער של 95.14 דולר.

יו"ר נייק ואחד ממייסדיה פיל נייט, הודיע כי יתפטר מתפקידו בתחילת שנה הבאה. נייט המליץ על מנכ"ל החברה מארק פרקר לשמש כמחליפו בתפקיד היו"ר.

ע"פ דיווח ב"רויטרס", רשויות הרגולציה בארה"ב יאשרו בשבוע הבא את עסקת הרכישה של DirecTV ע"י AT&T .