הצלחה לחברת פארמה 2b בניסוי בפרקינסון

הניסוי שנערך במוצר הראה כי התרופה יעילה יותר מתרופת דמה הן במינונים נמוכים והן במינונים גבוהים, וכי היא בטוחה לשימוש בעיקר במינונים נמוכים ■ אהוד מרום, יו"ר החברה: "נחפש כעת שת"פ אסטרטגי או הנפקה כדי לממן את שלב III של הניסוי"

תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים  / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים / צלם: thinkstock

חברת Pharma two b (פארמה 2b), המפתחת גרסאות חדשות ומשופרות של תרופותקיימות, הודיעה על הצלחה בפיתוח תרופה מסוג זה למחלת הפרקינסון. המוצר לפרקינסון משלב בין תרופת רסג'לין (אזילקט), מוצר של טבע, עם תרופה בשם פרמיפקסול. הניסוי שנערך במוצר הראה כי התרופה יעילה יותר מתרופת דמה הן במינונים נמוכים והן במינונים גבוהים, וכי היא בטוחה לשימוש בעיקר במינונים נמוכים. הניסוי נערך ב-149 חולים ב-29 מרכזים רפואיים בישראל ובארה"ב.

מהחברה נמסר כי היום שתי התרופות הללו ניתנות לחולי פרקינסון בשלבים מוקדמים של המחלה (לפני התחלת הטיפול האגרסיבי יותר בתקופה הלבודופה), אכל אחת מהן כטיפול יחיד, במינונים נמוכים בשל תופעות הלוואי האפשריות שלהן. אולם, הערכת החברה הי כי שילוב בין התרופות יכול ליצור סינרגיה ביניהן, וכי השחרור המושהה יכול להשיג תוצאות אחידות יותר מבלי להעלות את המינון לרמה הגורמת לתופעות לוואי.

חברת פארמה 2b הוקמה על ידי יוצאי טבע ומכתשים אגן והיו"ר שלה הוא אהוד מרום, שמנהל גם את חברת Mapi שניסתה לצאת כמה פעמים לגיוס בנאסד"ק ב-2014, ולאחרונה גייסה 10 מיליון דולר ומכוונת לניסיון הנפקה נוסף. מרום אמר לגבי פארמה 2b כי כעת היא בוחנת אפשרויות למימון ניסוי שלב III במוצר, אם באמצעות הנפקה ואם באמצעות הסכם אסטרטגי.