צפו: אמצעי לוחמה חדש ומהפכני שמעורר הדים

הכירו מוצר חדש שנכנס לאחרונה לשימוש ביחידות המיוחדות של משטרת ארה"ב: מאפשר ללוחמים בשטח להשיג יתרון משמעותי על האויב ולאתר סכנות מבעוד מועד

מצלמת 360 מעלות, לזריקה, שימוש משטרה וכוחות בטחון Explore / צילום: Bounce Imaging
מצלמת 360 מעלות, לזריקה, שימוש משטרה וכוחות בטחון Explore / צילום: Bounce Imaging

חברת סטארט-אפ מבוסטון בשם Bounce Imaging העבירה 100 מצלמות נזרקות ליחידות שיטור ברחבי ארה"ב. במקור, החברה ייעדה את המצלמה הנזרקת לכוחות חילוץ והצלה באזורי אסון, אך מהר מאד היא זכתה להתעניינות מצידם של שוטרים שלעתים קרובות נקלעים לסיטואציות מסוכנות מבלי לדעת מראש לאן הם עומדים להיכנס.

המצלמה הנזרקת, שמכונה Explorer, גדולה קצת יותר מכדור טניס ומעוצבת כך שניתן לזרוק אותה לסביבה מסוכנת ולקבל באופן מיידי תמונה פנורמית של הזירה ישירות למכשירי הסמארטפון או האייפון של המשתמש, ובכך להזהיר אותו מפני הסכנות שנמצאות מעבר לפינה.

ה-Explorer מצויד במצלמה אחת עם שש עדשות, כאשר המצלמה והעדשות נמצאות בתוך קונכייה עגולה העשויה גומי קשיח שעמיד לזריקות על קירות ורצפות בטון. ברגע שהוא מופעל המכשיר לוקח מספר תמונות כל שניה. התמונות עוברות דרך מעבד אחד שתופר אותן יחד לכדי תמונה פנורמית חיה של הסביבה אליה הכדור נזרק. התוכנה שתופרת את התמונות בתוך שברירי שניה פותחה על ידי המכון הטכנולוגי של קוסטה ריקה.

היות ואין כל ודאות שבבית אליו עומדים לפרוץ כוחות השיטור או ההצלה יהיה Wifi, ה-Explorer משמש גם כנקודת גישה לרשת שמוודאת שהמשתמש אכן מקבל את התמונות במהירות הנדרשת. הכדור יעביר תמונות בטווח של עד 20 מטר דרך קירות סטנדרטים והוא מצויד בסוללות שמספיקות ל-30 דקות של עבודה, כולל הפעלה מלאה של נורות לד חזקות.

הדגם הפשוט של ה-Explorer עם תאורת לד לבן משוווק ב-1,495 דולר. הדגם הטקטי, שמגיע עם תאורת אינפרה אדום, מתומחר ב-2,495 דולר.