ניודים: גולן טלקום מנצחת ביוני; פרטנר נחלשת

בסיכום חצי-שנתי הוט מובייל מנצחת ■ פרטנר מאבדת הכי הרבה מנויים, ונדמה שהיא החליטה להפסיק לשחק בגזרת המחיר ■ רמי לוי שורד לעומת יופון, שממשיכה להידרדר

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

חברת גולן טלקום ממשיכה להוביל את מספר הגיוסים החדשים במונחי נטו (מצטרפים חדשים מינוס נוטשים) בחודש יוני, אך בסיכום חצי-שנתי הוט מובייל מנצחת.

ביוני גייסה גולן מספר מנויים כפול מאשר הוט מובייל, וזאת בשל בעיית נטישות קשה מאוד שממנה סובלת הוט מובייל לכל אורך פעילותה. לא ברור מדוע היא סובלת משיעור נטישות כל-כך גבוה, אבל מחודש לחודש נדמה כי החברה לא מצליחה - ואולי גם לא מנסה מספיק - לעצור את הנטישות.

בשורה התחתונה, הוט מובייל גייסה יותר מנויים חדשים מגולן - 29 אלף לגולן לעומת 33 אלף בהוט מובייל - אך בעוד שאת גולן נטשו רק 13 אלף, את הוט נטשו 25 אלף מנויים. זו הסיבה ליתרון של גולן.

ניודים בסלולר יוני 2015
 ניודים בסלולר יוני 2015

פלאפון בולמת

בגזרת החברות הוותיקות נדמה כי המשבר של פרטנר מול אורנג' העולמית לא ממש פגע בה, אך למרות זאת החברה רושמת חודש קשה מבחינת גיוסים. פרטנר גייסה הרבה פחות מנויים חדשים משתי מתחרותיה ואיבדה מספר דומה להן.

כלומר, ניתן להעריך כי החברה החליטה להפסיק לשחק בגזרת המחיר, מה שמלמד עוד כי המותג המוזל 012 מובייל כבר לא מהווה אבן שואבת ללקוחות, ואולי הגיע הזמן לבחון את תפקידו בכוח.

מי שיחסית הצליחה ביוני להקטין את הנטישות היא דווקא פלאפון, שאיבדה 3,500 מנויים בלבד, בעוד שגייסה אותו מספר מנויים כמו סלקום, אלא שהאחרונה ננטשה יותר.

בקרב המפעילות הווירטואליות התמונה די דומה ליתר חודשי השנה. יופון, שעומדת למכירה, ממשיכה לאבד מנויים; ורמי לוי שומר על גידול חיובי נמוך, אבל עדיין חיובי.

אם מנתחים את הנתונים החצי-שנתיים, התמונה קצת משתנה. הוט מובייל כאמור מנצחת, אך בפער לא גדול כאשר רואים שהיא גייסה 66 אלף מנויים יותר מאשר גולן טלקום. בעיית הנטישה של הוט מובייל, היא כאמור ,הבעיה האקוטית.

אצל המפעילות הוותיקות התמונה הרבה יותר ברורה, וכאן פרטנר מאבדת הרבה יותר מנויים ממתחרותיה. בעוד פרטנר איבדה 86 אלף מנויים, סלקום איבדה 72 אלף מנויים, ופלאפון איבדה "רק" 50 אלף מנויים.

גם במונחים של מצטרפים חדשים פרטנר מגייסת פחות, כך שנותר רק לראות איזו מדיניות מצליחה לשמור יותר על רווחיות החברות בתוצאות החצי-שנתיות.