הנרכשת הפוטנציאלית רוכשת: פריגו מועמדת לקניית Roxane

החטיבה הגנרית בארה"ב של Boehringer Ingelheim הגרמנית תימכר תמורת עד 2 מיליארד אירו

קדחת המיזוגים והרכישות בתעשיית התרופות העולמית נמשכת, ובזמן שפריגו היא יעד לניסיון השתלטות עוינת מצד מיילן, היא גם אחת מהחברות שמנסות לרכוש את Roxane Labs, כך לפי דיווחים בחו"ל.

Roxane, שהיא החטיבה הגנרית האמריקאית של חברת התרופות הגרמנית Boehringer Ingelheim, מייצרת תרופות שניתנות בבליעה, משחות ותרסיסים לאף. היא עשויה להימכר תמורת עד כ-2 מיליארד אירו.

לפי בלומברג, החברה הגרמנית שכרה את מורגן סטנלי כיועץ פיננסי בתהליך (אגב, מורגן סטנלי הוא גם היועץ הפיננסי של פריגו). חברות אחרות שהוזכרו כמועמדות לרכישת Roxane הן Hikma הירדנית, שנסחרת בלונדון בשווי של 3.9 מיליארד פאונד, ו-Mallinckrodt האמריקאית, שנסחרת בניו יורק בשווי 13.8 מיליארד דולר. פריגו נסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי של 27 מיליארד דולר, והיא השלימה לאחרונה את רכישת אומגה הבלגית תמורת 3.8 מיליארד אירו.

פריגו מתמקדת בתרופות שנמכרות ללא מרשם (OTC). מיילן מנסה להשתלט עליה בעסקה של מזומן ומניות, שהיקפה, לפי מחיר המניה הנוכחי של מיילן, הוא כ-32.5 מיליארד דולר. דירקטוריון פריגו מתנגד לרכישה, ומסרב אפילו לדון עם בכירי מיילן בנושא. אם אכן תרכוש פריגו את Roxane, המהלך יכול לעזור לה, ולהקשות על מיילן בהשתלטות עליה.

ויגודמן: "המלחמה הלא נכונה"

במקביל, מיילן מתנגדת לניסיון ההשתלטות של טבע עליה, בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר. טבע הבהירה שאם מיילן תרכוש את פריגו, היא תיסוג מרכישת מיילן.

היום דיבר נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, בכנס של החממה הטכנולוגית Sanara, המשותפת לטבע ולפיליפס. בשיחה עם נשיא פיליפס העולמית, פראנס ואן האוטן, ומנכ"ל החממה אסף ברנע, נשאל ויגודמן על המגמה של מיזוגים ורכישות בתעשייה, ואמר: "מבלי לדבר על מיילן, ננסה להבין את הדינמיקה - התעשייה עוברת 'ניעור' גדול מאוד. יש מגמה שהרבה שחקנים מבקשים להגן על נתח השוק, מפחיתים עלויות ופונים לקונסולידציה. בהרבה מקרים - לא בכולם - בוחרים לנצח במלחמה הלא נכונה, ומטמיעים אסטרטגיה לטווח קצר".

טבע הודיעה היום על כישלון בניסוי קליני שלב bII בתרופה 07054-VT לטיפול בכאב הנלווה לדלקת פרקים ניוונית.

התרופה לא הציגה תוצאות שונות באופן מובהק מתרופת דמה. בטבע ציינו את מחויבותם לפיתוח התרופה בהתוויות האחרות שלה.