הבורסה ננעלה בירידות; טבע, פועלים ואלביט התקדמו

שיעור האבטלה בארה"ב ירד ב-0.2% לרמה של 5.3% ■ מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות ■ נחשף ב"גלובס": אלון רבוע כחול משכה ממגה דיבידנד של 100 מ' ש' ב-2013

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בירידות. זאת בצל הדיווחים האחרונים לפיהם יוון קרובה להיכנע לדרישות האיחוד האירופי ולקבל את תנאי חבילת החילוץ. היום באירופה נרשמת מגמה מעורבת ובוול סטריט נפתח המסחר בעליות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-985 מיליון שקל.

המשק הישראלי צפוי לצמוח ב-2015 ב-3.1%, ובשנת 2016 ב-3.3%. גביית המסים לשנת 2015 צפויה להיות 265.4 מיליארד ששקל ובשנת 2016 היא צפויה לעמוד על 276.3 מיליארד שקל. כך עולה מתחזית הצמיחה והמסים לשנים 2016-2015 שהגיש היום לממשלה הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נוה. בשנת 2014 צמח המשק הישראלי ב- 2.8%, וגביית המסים בפועל עמדה על 254.7 מיליארד שקל.

כאמור, יוון ממשיכה לעמוד במוקד. אתמול דווח ב"פייננשל טיימס" כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מתכונן להודיע רשמית לנושיה של יוון כי הוא "מקבל את כל תנאי חבילת הסיוע". הדיווח מתבסס על מכתב ששלח ציפראס לנשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יאנקר, לקרן המטבע הבינלאומית ולבנק המרכזי האירופי. עם זאת, באירופה דחו את הדברים והנושים ציינו כי לא ישובו לשולחן הדיונים עד לאחר משאל העם, שיתקיים ביום א' כמתוכנן.

בתוך כך, על פי דיווחים מאירופה אתמול בערב, הבנק המרכזי האירופי מותיר את המימון לבנקים ביוון כפי שהוא, בהיקף של 89 מיליארד אירו.

בארה"ב פורסם אתמול סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של 237 אלף משרות בסקטור הפרטי, מעל הצפי בשוק. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי, ולכן דוח התעסוקה המלא פורסם היום והצביע על תוספת של 223 אלף משרות למשק האמריקני ביוני. שיעור האבטלה ירד ב-0.2% ל-5.3%. הקונצנזוס בשוק הצביע על תוספת של 231 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה ל-5.4%.

למרות מצבה הפיננסי הקשה, אלון רבוע כחול , החברה-האם של רשת הקמעונות מגה, משכה מהרשת דיבידנד של 100 מיליון שקל בשנת 2013, וזאת למרות שמגה הפסידה בשנה זו כ-130 מיליון שקל - כך נחשף ב"גלובס". (לסיפור המלא)

"עבור שותפויות הגז המתווה המתגבש הוא בבחינת הסכם של 'אין ברירה'. נאלצנו להסכים לו. ההסכם כולל עבורנו גזירות קשות וחסרות תקדים בעולם. מצער מאוד שהעתיד האנרגטי שלנו נהפך לכלי ניגוח פוליטי. ההחלטות צריכות להיות מבוססות על שיקולים מקצועיים ולא פוליטיים, כך אמר היום יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור, בהתייחסות ראשונה של מונופול הגז למתווה המתגבש. (לסיפור המלא)

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה, אלביט מערכות ותקשוב בע"מ, זכתה בחוזה ממשרד הביטחון ההולנדי לאספקת מערכות מתקדמות לחייל חי"ר במדינות בנלוקס - הולנד, בלגיה ולוקסמבורג. החוזה, המסתכם בכ-150 מיליון דולר, יבוצע במהלך חמש שנים.

קדחת המיזוגים והרכישות בתעשיית התרופות העולמית נמשכת, ובזמן שפריגו היא יעד לניסיון השתלטות עוינת מצד מיילן, היא גם אחת מהחברות שמנסות לרכוש את Roxane Labs, כך לפי דיווחים בחו"ל.

צירון דיווחה היום כי הגישה את סקר ההיתכנות להקמת בית הזיקוק לממשלת ליבריה הסקר, שהוגש באמצעות ERLL - השותף המקומי, כולל מודל פיננסי ומהווה שלב מהותי לקראת קבלת אישור ממשלתי להקמת בית הזיקוק.

ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר, פרסם אתמול סקירה מקיפה על שוק התקשורת והעניק למניית בזק מחיר יעד של כ-7.3-7.5 שקלים, אך ציין באותה נשימה כי היא עשויה לסבול בטווח הקצר מפגיעה בהכנסות. (לסיפור המלא)

גלובל כנפיים ליסינג הודיעה היום כי היא רוכשת מאיירבוס מטוס איירבוס 330 המוחכר לחברת תעופה לאומית ממשלתית בדרום אמריקה, בהיקף כולל של כ- 38 מיליון דולר. התקבולים מדמי חכירת המטוס צפויים להסתכם לסך של כ-19 מיליון דולר. בנוסף, חתמה גלובל כנפיים ליסינג על הארכת הסכמי החכרה של שני מטוסי איירבוס 320 לבריטיש איירווייס, שהינה חוכרת מהותית של החברה, בשש שנים נוספות עד שנת 2022.