אירופה סגרה במגמה מעורבת; העיניים נשואות ליוון

הדרמה היוונית: דיווחים לפיהם הבנק המרכז האירופי לא יעצור את הסיוע הפיננסי לבנקים היוונים ■ ביום ראשון ייערך משאל עם שייקבע האם יוון תישאר בגוש האירו ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה; שנגחאי צנחה יותר מ-3%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') ביציבות עם נטייה לירידות, זאת כאשר המשקיעים ממתינים בדריכות למשאל העם שייערך ביוון ביום ראשון.

הדרמה היוונית ממשיכה לעמוד במוקד. פחות מ-24 שעות לאחר שביקש מהנושים תכנית חילוץ חדשה בהיקף של 29 מיליארד דולר, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס התראיין בתקשורת המקומית אתמול בערב ושיגר לעמו מסר לוחמני כאשר קרא להם להתנגד לתנאי הסיוע של האיחוד האירופי במשאל העם שיתקיים ביום ראשון הקרוב. נציין כי מיום שלישי בחצות יוון נחשבת לחדלת פירעון מאחר ולא העבירה לקרן המטבע תשלום חוב בהיקף של 1.6 מיליארד דולר.

בתוך כך, אתמול התקבל דיווח לפיו הבנק המרכזי האירופי מותיר את המימון לבנקים ביוון כפי שהוא, בהיקף של 89 מיליארד אירו. אם הדיווח יתאמת, יוון תוכל למעשה למשוך זמן נוסף משום שללא הסיוע לבנקים המערכת הפיננסית כולה עלולה לקרוס בזמן קצר.

נזכיר מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי, ולכן דוח התעסוקה המלא פורסם היום. שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך לרדת על רקע ההתאוששות המתמשכת של שוק העבודה והכלכלה במדינה. היום דווח כי בחודש יוני נוספו 223 אלף משרות למשק האמריקני ושיעור האבטלה ירד ב-0.2% ל-5.3%.

נתון חודש מאי עודכן לתוספת של 254 אלף משרות לעומת 280 אלף משרות בנתון הקודם ונתון חודש אפריל עודכן לתוספת של 187 אלף לעומת 221 אלף בנתון הקודם. קונצנזוס הכלכלנים בשוק הצביע על תוספת של 237 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה מ-5.5% ל-5.4%.

מניית Electrolux נסחרה בירידות חדות, לאחר שפורסם כי משרד המשפטים האמריקאי מתנגד לרכישת חטיבה מחברת ג'נרל אלקטריק ואף הגיש תביעה נגד החברה.

שנגחי ממשיכה לצנוח

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') בעליות ברוב הבורסות, מלבד הבורסה בשנגחאי שצנחה ביותר מ-3%. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט ובאירופה בעליות שערים.

בסין הממשל נקט ביום רביעי צעדים להקלת התנאים לשימוש בהלוואות לצורך השקעות בבורסה, וזאת בניסיון לעצור את הקריסה בבורסות המקומיות. הצדים החדשים הגיעו יממה לאחר שהבנק המרכזי הסיני הזרים למערכת הבנקאות כ-6 מיליארד דולר.

מניות ההימורים בסין בלטו במסחר וזינקו בחדות ברקע להחלטת הממשל להקל את האישורים הדרושים למקומיים שמעוניים להמר. נציין את Sands China ואת Galaxy Entertainment .