מיני מבחן דרכים: מרצדס SL400 - השמיים הם (לא) הגבול

מדובר במכונית לג'נטלמנים: היא תעשה כל שתידרש - משיוט פקוק לעבודה, דרך צליחת אוטוסטדרות אירופאיות ב-230 קמ"ש ועד לניסור כבישים הרריים במהירות מסחררת אך רגועה ומלאת ביטחון

כשיצאנו עם ה-SL400 החדשה מחניית רכבי המבחן של מרצדס במרכז תל אביב, הבחנו בפגם חמור בשמשה הקדמית - בהחלט לא צפוי במכונית שעולה קצת יותר ממיליון שקל. מסתבר, שבכל פעם שהבטנו מבעד לשמשה הקדמית, בזווית ישרה או אלכסונית, ראינו דרכה את הנופים האפורים, האלימים והמדכאים של כבישי ישראל. "משהו כאן לא בסדר" מלמלנו. הפעלנו את המגבים הקדמיים, לחצנו באקראי על מתגים ונברנו במערכת המולטימדיה, אך ללא הועיל. מרוב ייאוש הפעלנו את המערכת לזיהוי פקודות קוליות. "קחי אותנו למונטה קרלו" התחננו בשלוש שפות. כלום. אלה עדיין היו נתיבי איילון הפקוקים והמפויחים.

כאן כנראה נמצאת הבעיה העיקרית של ה-SL החדשה. מכל הבחינות זו המכונית הנכונה, אך ספק אם היא נמצאת במקום הנכון בישראל. נתחיל בעיצוב, או ליתר דיוק בנוכחות הכביש, שחוצה בקלות את הגבול בין ההגדרה אטרקציה לבין סנסציה.

שני הנוסעים ב-SL תופסים שטח כביש ציבורי באורך של כ-4.7 מ' וברוחב של כ-1.9 מ' כאשר הגובה הוא 1.3 מ' בלבד. זה אומר פרופורציות אקזוטיות, מכסה מנוע קדמי שנמתח לעבר האופק וזנב אגרסיבי על כל אלה נוספים "סנפירי כריש" בולטים, פנסי "עיני חרק" גדולים וגם "כוכב" מרצדס בקוטר של צלחת סרוויס.

די בכך כדי ליצור מהומות ברחוב הישראלי אפילו עם גג סגור, ובטח לאחר לחיצה על כפתור פתיחת הגג. אתה מצולם בטלפון ללא הפסקה וזוכה לשאלות/בקשות של "מעריצים" שנעות בין "אפשר להצטלם?" ועד "קח אותי לסיבוב". בקיצור, אם לקחת את ה-SL לסיבוב סידורים עם כפכפי אצבע, או ששכחת לצחצח שיניים, סביר שתונצח כך לנצח בסרטונים ויראליים.

תא הנוסעים הוא מלאכת מחשבת של יוקרה עילית. המושבים שמתכווננים טוטאלית, מקררים ומחממים אותך בהתאם לצורך, מסתגלים אליך אקטיבית ונראים כמו חליפת עור של ארמאני. מיגון הרוח יעיל להפליא אפילו במהירויות שיוט אירופאיות, סביבת הנהג מינימליסטית אבל מצוידת בכל פינוק זמין ומוט ההילוכים המתכתי הזעיר יוצר כנראה על ידי רולקס.

ה-SL400 היא דגם הבסיס של הסדרה וזה מנוע V6 מדור אחרון עם שני מגדשי טורבו מבית מרצדס. המנוע הנפלא הזה מייצר 333 כ"ס ו-45 קג"מ ומסוגל להעיף את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.

ה-SL מאיצה בצורה חלקה, שקטה ורבת עוצמה וניצבת על מתלי אוויר ממוחשבים, שלא רק מעניקים לה נוחות נסיעה של רחפת על כל סוגי האספלט אלא גם מבודדים אותה ומרסנים מראש כל סימן לאובדן יציבות בפניות הדוקות.

ייתכן שניתוק כל הבקרות הנסתרות פלוס ידיים אגרסיביות על ההגה יגרמו לה לרקוד, אבל בעיקרון זו מכונית לג'נטלמנים: היא תעשה כל שתידרש - משיוט פקוק לעבודה, דרך צליחת אוטוסטדרות אירופאיות ב-230 קמ"ש ועד לניסור כבישים הרריים במהירות מסחררת אך רגועה ומלאת ביטחון.

בקיצור, זו הרבה יותר קווין אליזבת מדרמה קווין. טוב שיש למה לשאוף.