ויגודמן: "אם בעלי מניות מיילן יתמכו ברכישת פריגו, טבע תיסוג"

מנכ"ל טבע אמר את הדברים במפגש שקיימה החברה לבעלי המניות שלה עם המוסדיים

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

עשרה ימים אחרי שסמנכ"ל הכספים של מיילן נפגש עם משקיעים מוסדיים בישראל, במטרה לשכנע אותם בעמדת מיילן - המתנגדת להירכש על-ידי טבע ומבקשת לרכוש את פריגו, כעת הגיעה תורה של טבע להיפגש עם המוסדיים ולנסות לשכנע אותם בעמדה ההפוכה.

במפגש שנערך היום, אמר מנכ"ל טבע ארז ויגודמן, שאם אסיפת בעלי המניות של מיילן תצביע בעד עסקת פריגו - טבע תיסוג מהצעתה למיילן. טבע מבקשת להשתלט על מיילן בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר. מיילן מתנגדת ומבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של 33.3 מיליארד דולר - אך גם פריגו מתנגדת.

האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים ציין היום בעקבות המפגש, שטבע מאמינה שיש לה "קייס" משפטי חזק נגד הממשל התאגידי "האגרסיבי" של מיילן, וסבורה שבית המשפט ההולנדי (מיילן רשומה כחברה הולנדית) יבטל את הסעיפים שחוסמים את האפשרות להחליף את יו"ר מיילן. עוד ציין קרייזמן שמעבר למיילן, טבע מזהה הזדמנויות נוספות לרכישה, אך ההזדמנות של מיילן משמעותית מאוד ולכן טבע תעשה כל מאמץ לבצע את הרכישה.

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של מגדל שוקי הון, התרשם מדרך הצגת הנתונים של טבע. "בשורה התחתונה, מדובר פה במופע מנהיגות מרשים של ויגודמן, ובטבע באו עם נתונים מסודרים והציגו את הרציונל והלוגיקה של רכישת מיילן, בניגוד לדברים המאוד כלליים שהציגו במיילן", אומר טפר.

לדבריו, למרות שהמפגש כלל את משקיעי טבע, הייתה "קריצה" לבעלי המניות של מיילן. "העסקה כדאית לבעלי מניות טבע, ובוודאי שעוד יותר כדאית לאלה של מיילן", מציין טפר.

בעוד שבמיילן סבורים שלטבע אין כל דרך להשלים את העסקה, בטבע הגישה הפוכה. לדברי טפר, "טבע לא הסתירה את מורכבות התהליך. הם חושבים שיש להם פתרונות לכל המכשולים, אך לא ניסו לטשטש את העובדה שיש סיכון שהעסקה לא תצא לפועל. ממה שאני מתרשם, לטבע יש 'קייס' לא מבוטל בפנייה לבית המשפט ההולנדי - זה לא שחור ולבן כמו שמיילן מציגה".

טפר מוסיף שהאסיפה הכללית של מיילן שתתכנס לאשר את רכישת פריגו (כנראה באוגוסט) היא "צומת מרכזית. מבחינת טבע, אם יהיה רוב לעסקת פריגו - זה הצבעת אי-אמון לעסקת טבע-מיילן. היא תוכל, תיאורטית, להמשיך להילחם על מיילן, אך יהיה לה קשה לשכנע את בית המשפט.

להערכתו, לקראת האסיפה טבע תגיש הצעה רשמית, אולי משופרת, ותפעל מאחורי הקלעים לשכנע כמה שיותר גופים מוסדיים גדולים שמחזיקים במיילן לתמוך בעמדתה.