הטיפ היומי: קמעונאית מזון שיכולה לזנק בכ-18% בשנה

במחלקת המחקר של ג'יי.פי מורגן סבורים כי Kroger צומחת במכירות וטומנת אפסייד אפשרי

kroger/ צילום: בלומברג
kroger/ צילום: בלומברג

הקמעונאית The Kroger נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-35.2 מיליארד דולר. החברה שהוקמה בשנת 1883 כמכולת משפחתית בסינסינטי ארה"ב, מפעילה היום רשת של למעלה מ-2,600 סניפי סופרמרקט וחנויות נוחות ב-34 מדינות בארה"ב.

לאחר דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון שפרסמה החברה, אנו מעלים את התחזיות שלנו לתוצאותיה השנתיות. בתקופה שבה רבות מהמתחרות מציגות האטה, קרוגר בניגוד למגמה הציגה צמיחה של 5.7% במכירות חנויות זהות. אנחנו לא מצפים ששיעור הצמיחה הזה בהכרח יימשך, אך כן רואים אפסייד למחיר היעד שלנו למנייתה.

אנחנו מעלים את התחזיות לרווחי קרוגר לשנת הכספים 2015 מ-3.83 דולר למניה ל-3.9 דולר למניה (תחזית הקונצנזוס היא 3.88 דולר), שישקפו את עקיפת התחזיות ברבעון הראשון וצפי טוב מעט יותר למכירות בהמשך השנה. לשנת 2016 תחזיתנו עולה ב-2 סנט, ל-4.27 דולר למניה - בדומה לתחזית הקונצנזוס.

תחזית החברה נראית לנו שמרנית. אנחנו מרגישים נוח עם הרף העליון של תחזית הרווח הנוכחית (3.8-3.9 דולר למניה), ומאמינים שכדי שהחברה תגיע רק לאמצע טווח התחזית, צריך לקרות משהו חמור כמו עלייה במחיר הנפט או התגברות משמעותית בתחרות.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע למניית קרוגר כוללת את הצפי להמשך צמיחה במכירות חנויות זהות. אנחנו חושבים שלשווי החברה יש עדיין פוטנציאל לאפסייד מסוים, ומאמינים שהמניה צפויה להציג ביצועי יתר בשנה הקרובה.

אנחנו מחשבים את מחיר היעד למניית קרוגר על בסיס מכפיל רווח (50% מהשווי) ומכפיל EV/EBITDA - 50%. להערכתנו, מכפיל רווח של 19 ומכפיל EV/EBITDA של 19.5 הם סבירים עבור חברה, שהיא מעין חברת צריכה לא מחזורית עם צמיחה אורגנית חד-ספרתית גבוהה (לפחות) ברווח הנקי למניה.

מחיר היעד שלנו למניה לדצמבר 2015 עומד על 86 דולר - גבוה ב-17.6% ממחיר השוק. המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר", ומניית קרוגר נשארת אחת המניות המועדפות עלינו בתחום.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם