נוירודרם יוצאת להנפקה שנייה כדי לגייס 50 מיליון דולר

נוירודרם פיתחה מערכת להולכה של תרופות לפרקינסון באופן תת-עורי, וזאת כתחליף למתן התרופות הללו בבליעה היום

חברת נוירודרם, המפתחת טכנולוגיה להעברה דרך העור של תרופות לפרקינסון, הגישה תשקיף לגיוס 50 מיליון דולר נוספים בבורסת נאסד"ק. נוירודרם הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014, וגייסה 45 מיליון דולר לפי שווי של 169 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז עלה מחיר המניה ב-56%, והחברה נסחרת לפי שווי של 264 מיליון דולר. חתמי ההנפקה הנוכחית הם ג'פריז ו-Cowen & co. נוירודרם מנוהלת על-ידי ד"ר עודד ליברמן. חברת קפיטל פוינט הנסחרת בת"א מחזיקה כ-9.5% מהונה של נוירודרם.

העליות שמהן נהנתה נוירודרם מאז הנפקתה היו בעיקר על רקע התקדמות בניסויים קליניים של החברה. נוירודרם פיתחה מערכת להולכה של תרופות לפרקינסון באופן תת-עורי, וזאת כתחליף למתן התרופות הללו בבליעה היום. המתן בבליעה גורם ליצירת עליות וירידות חדות ברמות התרופה בדם, כאשר בשלב העליות החולים סובלים מתופעות לוואי של התרופה, ובשלב הירידות הם אינם נהנים מהשפעותיה, וסובלים ממגבלות התנועה האופייניות למחלה.

התוכנית הקלינית של החברה היא כניסה לניסוי מול התרופה האוראלית בריכוז של התרופה המתאים לחולים ברמה חמורה של פרקינסון במהלך המחצית הראשונה של 2015, כשבמקביל מתרחש ניסוי שנועד רק לבחון את הרמות של המוצר בדם. התוצאות צפויות עד סוף השנה, אחר כך יידרש ניסוי שלב III, והתקווה היא לאישור המוצר ב-2018. במוצר בריכוז נמוך יותר לטיפול בחולי פרקינסון ברמה בינונית, החברה מצפה להיכנס עד סוף השנה לניסוי שלב III, וגם כאן מצפה לאישור ב-2018.