הטיפ היומי: מניה מסוכנת שיכולה לזנק ב-31%

רות' קפיטל ממליץ על Interactive Intelligence בגלל השווי הארטקטיבי

חברת התוכנה Interactive Intelligence נסחרת בנאסד"ק (סימול: ININ) לפי שווי של 952 מיליון דולר. החברה מספקת פתרונות תוכנה למוקדי שירות לקוחות, ובשנים האחרונות עברה להתמקד בתוכנה כשירות (SaaS), תחום שמניב לה הכנסות חוזרות גבוהות יותר. בין לקוחות החברה נמצאות חברות גדולות כמו פייסבוק, בקסטר, נסטלה וניסאן.

אנחנו מאמינים שהמעבר של אינטראקטיב למודל של הכנסות חוזרות המבוססות על פתרונות SaaS ימצבו את החברה כספקית מובילה בשוק. בטווח הקצר אנו צופים תנודתיות ברווחי החברה, על רקע הירידה בהכנסות מרישיונות, שמתקבלות מראש. עם זאת, אנחנו מאמינים ששווי החברה, לאור הירידה במניה - 45% מאז חודש מארס 2014 - מפצה את המשקיעים על הסיכון.

להערכתנו, כחברה עם למעלה מ-20 שנות ניסיון וצמיחה, לאינטראקטיב יש גם הניסיון הנדרש וגם בסיס הלקוחות הנרחב שיאפשרו לה לבצע בהצלחה את המעבר למודל העסקי החדש. לדעתנו, חוזקות אלו, והביצועים המוצלחים עד כה במעבר, מצביעים על יכולת החברה "להיוולד מחדש" כמובילת SaaS בשוק שלה.

צעדים שנקטה החברה לאחרונה ביססו את המאזן שלה וחיזקו את מצבה הפיננסי. אינטראקטיב ביצעה הנפקת אג"ח להמרה, שלאחריה המזומן בקופתה יגדל לרמה של כ-200 מיליון דולר - סכום שמספק למשקיעים ביטחון רב יותר.

נכון להיום, מניית אינטראקטיב נסחרת במכפיל של 2.7 על קצב ההכנסות השנתי (בניכוי מזומנים), דיסקאונט של כ-50% לעומת מכפיל ממוצע של כ-5.6 בקרב קבוצת ההשוואה. אנחנו מצפים שסנטימנט המשקיעים ישתנה לטובה, והמכפילים יתקרבו לשל קבוצת ההשוואה, ככל שההכנסות החוזרות מתחום ה-SaaS יגדלו ואיתן תגדל הראות. ההכנסות החוזרות צפויות להגיע ל-61% מכלל ההכנסות ב-2015, עלייה מ-55% ב-2014 ומ-46% ב-2013. ב-2016 הן צפויות להגיע ל-66%.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים בין היתר אתגרים בשינוי המודל העסקי וסיכונים מקרו-כלכליים.

לפי מכפיל 3 להכנסות הצפויות ב-2016, אנו מגיעים למחיר יעד של 58 דולר למניה, פרמיה של 31% על מחיר השוק. אנחנו מתחילים לסקר את מניית אינטראקטיב בהמלצת "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, Roth Capital

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם