דיווח: טבע תגדיל הצעת הרכש שלה למיילן ל-43 מיליארד דולר

עפ"י הדיווח ב"בלומברג", טבע תציע 86-88 דולר למניה, לעומת ההצעה הנוכחית מחודש אפריל שעומדת על 82 דולר למניה ■ אתמול אמר מנכ"ל טבע כי אם אסיפת בעלי המניות של מיילן תצביע בעד עסקת פריגו - טבע תיסוג מהצעתה

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

טבע מתכוונת להעלות את מחיר הצעת הרכש שלה למיילן בכ-2 מיליארד דולר ל-42-43מיליארד דולר, ועשויה להכריז על המהלך השבוע, כך מדווחת היום "בלומברג" על פי מקורות המקורבים לנושא.

על פי הדיווח, טבע תציע 86-88 דולר למניה, לעומת ההצעה הנוכחית מחודש אפריל שעומדת על 82 דולר למניה. שווי השוק של מיילן עומד היום על כ-34.4 מיליארד דולר.

בניגוד להכרזות של טבע עד כה בנושא, השבוע, על פי הדיווח, היא תציע הצעה רשמית ומחייבת, לאור ההתקדמות של מיילן בהצעת הרכש שלה לפריגו.

שלוש חברות התרופות טבע, מיילן ופריגו מעורבות זה מספר חודשים במשולש שממנו תצא לכל היותר עסקה אחת: טבע מבקשת להשתלט על מיילן שמתנגדת לכך, ומיילן מבקשת להשתלט על פריגו שגם היא מתנגדת, בעסקה של כ-33 מיליארד דולר.

לאחרונה הגיעה טבע לאחזקה של 4.6% במיילן, רף שמאפשר לה לפנות לבית המשפט המסחרי בהולנד (מיילן רשומה כחברה הולנדית) ולפעול לשינוי ההרכב של דירקטוריון מיילן או כדי למנוע את הפעלת מנגנון "גלולת רעל" נגד השתלטות עוינת על החברה. עד כה טבע רכשה מניות מיילן תמורת למעלה מ-1.5 מיליארד דולר.

אם תרכוש את פריגו, מיילן מתכננת להירשם למסחר בת"א, אולם שלוש הצעות (לא מחייבות) שהגישה מיילן נדחו על-ידי דירקטוריון פריגו בחודשיים וחצי האחרונים.

אתמול אמר מנכ"ל טבע ארז ויגודמן, שאם אסיפת בעלי המניות של מיילן תצביע בעד עסקת פריגו - טבע תיסוג מהצעתה למיילן.

לאחרונה ביקר בארץ סמנכ"ל הכספים של מיילן, ג'ון שיהאן, על מנת להדגיש את מחויבות מיילן למסחר בבורסה בת"א אם וכאשר תשלים את רכישת פריגו. שיהאן ניצל את ביקורו גם להיפגש עם גופים מוסדיים ישראלים שמחזיקים במניית פריגו, וניסה לשכנע ברציונל של עסקת מיילן-פריגו. נציגי מיילן הביעו מחויבות להמשך פעילות המו"פ של פריגו בישראל.

מטבע נמסר שהחברה אינה מגיבה לשמועות.