סמסונג מציגה: סוללה חדשה לסמארטפון שמחזיקה ימים

הצצה לפיתוח פורץ הדרך שחשפה לאחרונה ענקית האלקטרוניקה סמסונג: סוללה חדשה שתאפשר להגדיל משמעותית את זמן השימוש ללא טעינה, של מכשירי הגלקסי החדשים של החברה

סוללת גראפן סמסונג , סמארטפונים / צילום: וידאו
סוללת גראפן סמסונג , סמארטפונים / צילום: וידאו

מדענים בענקית הטכנולוגיה סמסונג הצליחה לפתח טכנולוגייה חדשה ליצור סוללה עתידנית עם אורך חיים כפול מהסוללות הקיימות היום בשוק.

הפיתוח הושלם בתחילת השנה והתפרסם לאחרונה במאמר בכתב העת המדעי Nature Communications. החוקרים פיתחו שיטה ליצירת אנודה, כלומר האלקטרודה השלילית בסוללה, באמצעות גידול מספר שכבות של חומר הפלא גרפן על גבי סיליקון.

לטענתם, השימוש בגרפן וסיליקון באנודה מאפשר לאנודה לצבור בין 50% ל-80% יותר אנרגיה מסוללות ליתיום-יון מסחריות קיימות. יש הטוענים שמדובר בפריצת דרך שתביא להכפלת הצפיפות האנרגטית של הסוללה, שתוכל לספק פי 2 יותר אנרגיה.

עד המחקר של סמסונג, חוקרים רבים הציעו להשתמש בסיליקון באנודה על מנת לשפר את הביצועים שלה, אבל נאלצו להתמודד עם לא מעט חסרונות כמו שחיקה מהירה וחוסר עמידות. מצד שני, הנסיונות להשתמש בגרפן על מנת לחזק את הסיליקון נתקלו בקשיים ביצור של סגסוגת פחמנית שפגמה ביכולת של האנודה לצבור אנרגיה. פריצת הדרך של סמסונג היא למעשה בשילוב בין גרפן וסיליקון ללא תוצרי לוואי.

בסמסונג הצהירו כי הטכנולוגיה יכולה לשמש לא רק לסוללות קטנות המיועדות לסמארטפונים ושעונים חכמים, אלא גם לסוללות גדולות יותר המיועדות למכוניות חשמליות. הפיתוח נמצא כעת בשלב אבטיפוס בלבד, ועל פי הערכות שונות יעברו 2-3 שנים לפחות עד שנוכל ליהנות מהטכנולוגיה הזו בסמארטפונים החדשים שלנו.