שת"פ Gett ו-Moovit: ניווט בשילוב תחבורה ציבורית ומוניות

שתי חברות הסטארט-אפ הישראליות משתפות פעולה ודרך אפליקציית Moovit ניתן יהיה להשוות זמני הגעה באמצעות נסיעה בתחבורה ציבורית או במונית גט טקסי של Gett ■ ההשוואה לא תכלול מחירים אלא רק זמני הגעה

GETT ו MOOVIT / צילום מסך
GETT ו MOOVIT / צילום מסך

חברת הסטארט-אפ הישראלית Moovit, שמפעילה אפליקציה לניווט בין שירותי התחבורה הציבורית השונים, משתפת פעולה עם Gett (לשעבר גט טקסי), המפעילה את אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית. במסגרת שיתוף הפעולה, משתמשי אפליקציית Moovit יוכלו להשוות זמני הגעה מנקודת המוצא ועד ליעד לא רק דרך אוטובוסים ורכבת ישראל אלא גם באמצעות מוניות של Gett.

ההשוואה תראה זמני הגעה משוערים של מוניות Gett ותאפשר ממשק זהה בתוך אפליקציית Moovit לשירותי הזמנת המוניות כפי שקיים דרך האפליקציה הייעודית של Gett. כך, ניתן יהיה לראות את תמונת הנהג ואת מיקומו על המפה.

עם זאת, שיתוף הפעולה לא יאפשר השוואת מחירים כדי לדעת אם יותר משתלם לנסוע בתחבורה ציבורית ליעד או במונית. מה שכן, האפליקציה תאפשר לשלב מסלולי נסיעה בין תחבורה ציבורית למונית, במיוחד במקרים בהם אין קווי תחבורה ציבורית בחלק ממקטעי הדרך ולכן במקרים אלה יהיה עדיף לקחת מונית למקטע מסוים מהדרך אל היעד.

בחו"ל יותר מתקדמים

יש לציין כי בחו"ל קיימים שיתופי פעולה דומים, שמאפשרים השוואת זמני הגעה אך גם תצוגת מחירים בחלק מהמקרים. כך, למשל, גוגל מאפשרת באמצעות אפליקציית Google Maps למשתמשים בארה"ב להשוות בין הליכה ברגל, נסיעה בתחבורה ציבורית או הזמנת מונית של חברת אובר. אחת המשקיעות באובר, יש לציין, היא קרן ההשקעות של גוגל, Google Ventures.

אפליקציה אחרת היא Citymapper, שמאפשרת בערים נבחרות בחו"ל לעשות השוואה בין זמני הגעה, מחירים בחלק מהערים ואפילו שריפת קלוריות במקרה של הליכה ברגל או רכיבה על אופניים.

עם זאת, במקרה של Moovit ו-Gett האפשרות לשילוב נסיעות בתחבורה ציבורית ובמונית הוא ייחודי ולטענת החברה לא קיים כרגע באפליקציות אחרות.

אפשרות הזמנת המוניות של Gett מתוך אפליקציית Moovit מתאפשרת כרגע רק בישראל ורק למשתמשי אנדרואיד, כשמתחילת השבוע הבא תתאפשר גם למשתמשי iOS.

ניר ארז, מנכ"ל Moovit, התייחס לשיתוף הפעולה ואמר כי "זה אך טבעי ששתי אפליקציות תחבורה ישראליות שמספקות פתרונות ניוד חכמים, יאחדו כוחות לטובת המשתמשים שלהן. אנו משוכנעים ששיתוף הפעולה בין החברות והתוצר שלו מניב פתרון אמיתי לצורך אמיתי".

שחר וייסר, מנכ"ל Gett, הוסיף כי "החברה גאה ושמחה לחבור לאפליקציית Moovit כדי לאפשר חוויית משתמש רחבה וטובה עוד יותר לכל אותם לקוחות שבוחרים להשאיר את הרכב הפרטי שלהם בבית ולהתנייד בתחבורה ציבורית. אנחנו מתחילים בישראל עם שאיפה להרחבת שיתוף הפעולה אל מקומות נוספים בעולם".

GETT ו MOOVIT / צילום מסך
 GETT ו MOOVIT / צילום מסך