תל-אביב: המעו"ף ננעל בירידה של 0.9%; טאואר ירדה 3%

נמשכת הקריסה בשוק המניות הסיני ■ מגמה שלילית בוול סטריט ועליות בבורסות אירופה ■ ראש ממשלת יוון הבטיח להציג תוכנית חדשה שתהווה בסיס למו"מ עם הנושים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים, שהחריפו לקראת הנעילה, ברקע האירועים ביוון והתנודתיות החדה בשוקי העולם, בין היתר בצל המשך קריסת הבורסה בסין.

יוון הגישה בקשה לתוכנית חילוץ של 3 שנים תמורת רפורמות מס, לאחר שמנהיגי גוש האירו הציבו היום אולטימטום של 48 שעות להציג תוכנית חדשה שתהווה בסיס למו"מ עם הנושים.

ביום ראשון תתכנס פסגת ענק של כל מנהיגי 28 מדינות האיחוד האירופי ובה הם יחליטו האם לקבל את התוכנית.

בפסגת ראשי גוש האירו שהחלה אמש בבריסל נמשך ואף מתגבר הלחץ על ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס להציג הסדר משודרג לנושי המדינה, שיאפשר לצדדים לחדש את המו"מ ואולי אף להגיע להסכמות. עם זאת, על-פי דיווח ב"פייננשל טיימס", המשלחת היוונית הגיעה לבריסל ללא תוכנית חלופית לנושים.

מאוחר יותר דווח כי ציפראס ניסה למשוך זמן כאשר ביקש ממנהיגי גוש האירו מימון זמני עד סוף החודש, ואילו האחרונים הודיעו שישקלו זאת בתמורה לביצוע חלק מהרפורמות.

יו"ר הרשות לניירות שמואל האוזר ציין אתמול בכנס כלכלי כי "אנחנו שוקלים בימים אלה להעמיק את ההקלות לחברות קטנות, ובכלל זה אנחנו שוקלים וויתור על דוחות כספיים רבעוניים (ראשון ושלישי) והקלות בממשל תאגידי".

מניות במוקד

מזור רובוטיקה הוסיפה להיסחר ברקע הודעתה אתמול על קבלת הזמנות ואספקה של שבע מערכות Renaissance, וכן שדרוג מערכת קיימת אחת, ברבעון השני של השנה. במהלך הרבעון סופקו שש מערכות לבתי חולים בארה"ב ומערכת אחת סופקה לבית חולים בספרד.

טאואר ו- Anatrix, ספקית שבבים אנאלוגיים מותאמי אפליקציה בתחומי RF ו- Mixed-signal, הודיעו כי פיתחו לאחרונה שבב מוקשח קרינה (RadHard).

אבנר , ישראמקו , רציו ודלק קידוחים .

ניתוח "גלובס": הרווח של חברות הגז - כמעט כפול מזה שהן מצהירות עליו

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]