הילה ערן-זיק תחליף את חדוה בר כמנהלת הסיכונים בלאומי

ערן-זיק שימשה כמנהלת סקטור קבלנים במערך בנייה ונדל"ן בלאומי; מנהלת סיכוני אשראי בכירה בחטיבה העסקית; ראש אגף סיכוני אשראי בחטיבה לניהול סיכונים; ולאחרונה שימשה כמשנה למנכ"ל ומנהלת האשראים בבנק לאומי ניו-יורק

הילה ערן-זיק, משנה למנכ"ל ומנהלת האשראים בבנק לאומי ניו-יורק, מונתה למנהלת הסיכונים הראשית בבנק לאומי ומנהלת החטיבה לניהול סיכונים. ערן-זיק תחליף את חדוה בר שמונתה לתפקיד המפקחת על הבנקים לאחר תקופת כהונה בת 7 שנים בבנק.

המינוי של ערן-זיק כפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

ערן-זיק, 47, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תואר שני במנהל עסקים, מאוניברסיטת תל-אביב. היא הצטרפה לשורות בנק לאומי בשנת 92', ומסלול ההתקדמות שלה לראשות החטיבה כלל מגוון רחב של תפקידים, ביניהם: מנהלת סקטור קבלנים במערך בנייה ונדל"ן; מנהלת סיכוני אשראי בכירה בחטיבה העסקית; ראש אגף סיכוני אשראי בחטיבה לניהול סיכונים; ולאחרונה שימשה כאמור כמשנה למנכ"ל ומנהלת האשראים בבנק לאומי ניו-יורק.

חדוה בר, ראש חטיבת ניהול סיכונים בבנק לאומי בתפקידה האחרון, מונתה למפקחת על הבנקים לאחר מספר חודשים של עבודה של ועדת האיתור. היא הייתה המועמדת המועדפת על נגידת בנק ישראל קרנית פלוג. בר תחליף את דודו זקן ותיכנס לתפקיד לאחר השלמת תהליך החפיפה בסוף החודש.

בבנק ישראל התלבטו אם למנות את בר, לאור העובדה שהיא נושאת בתפקיד בכיר בבנק לאומי, ועל כן קיים פוטנציאל לניגוד עניינים עם מעברה לתפקיד המפקחת. הביקורת על מינויה נגעה לתפקידה הבכיר בלאומי בתקופה הרגישה של גיבוש ההסדר בפרשת העלמות המס בארה"ב.