"888 הישראלית מובילה את המרוץ לרכישת Bwin.Party"

המגזין המוביל בתעשיית ההימורים המקוונים, eGaming: בעלי המניות של Bwin.Party, שנסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, יעדיפו את המניה של 888 כמטבע רכישה חלקי, מאשר את זו של חברת הימורי הספורט GVC

האתר של Bwin.Party / צילום: אתר החברה
האתר של Bwin.Party / צילום: אתר החברה

הקונסולידציה בתעשיית ההימורים המקוונים לא לוקחת הפסקה. להיפך, היא רק מתגברת מרגע לרגע, ואחד משיאיה אמור להיות מיזוג הענקית הבריטית-אוסטרית Bwin.Party לתוך ענקית אחרת.

הנה תזכורת קצרצרה: PartyGaming הבריטית, שהחזיקה בתואר "מפעילת הפוקר המקוון הגדולה ברשת", ובשיאה הייתה שווה מעל 10 מיליארד דולר, התמזגה באביב 2011 עם עמיתתה האוסטרית Bwin, שהתמחתה בהימורי ספורט, והייתה שווה בשיאה כמעט 4 מיליארד דולר. המיזוג, שיצר חברה שנקראת Bwin.Party, כשל כישלון כמעט חרוץ, ולפני שנה הניחה האחרונה את עצמה על המדף, והמרוץ לרכישתה החל. כעת היא נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

למרות שהמיזוג נכשל, נכסי Bwin.Party עדיין קורצים למתחרותיה, ומאז שהמרוץ הרשמי למכירתה החל, יש לא מעט רוכשים פוטנציאליים, ואחד מהם הוא 888 הישראלית. זו הודיעה רשמית במאי האחרון כי הגישה הצעה לרכישת bwin.party, מתוך אמונה כי "יש היגיון תעשייתי משמעותי ברכישת החברה על-ידי 888". 888 נסחרת כעת לפי שווי של 882 מיליון דולר, עלייה של 20% מתחילת השנה. וכן, זה אומר שהיא עשויה לרכוש חברה גדולה ממנה.

"התאמה חזקה"

888, בשליטת שני זוגות האחים אבי ואהרון (ז"ל) שקד, ושי ורון בן-יצחק, נחשבת למפעילת הקזינו המקוון הגדול בעולם.

המו"מ בין Bwin.Party לרוכשות הפוטנציאליות נמשך, והבוקר טוען המגזין eGaming, שנחשב למוביל בתעשיית ההימורים המקוונים, כי 888 היא זו שמובילה את המרוץ לרכישת Bwin.Party, וכי היא עשויה לעדכן את השוק על תהליך המו"מ עוד השבוע.

המגזין מצטט אנליזה של בנק ההשקעות Canaccord Genuity, שמעניק למניית 888 המלצת "קנייה", וטוען כי ההתאמה בין שתי החברות חזקה מאוד, וכי המיזוג ביניהן יכול לייצר חיסכון עלויות של 60 מיליון דולר, ו-EBITDA של 250 מיליון דולר בשנה הראשונה שלו.

עוד טוען eGaming, כי איתי פרייברגר, משנה למנכ"ל 888, לא הגיב להערכת המגזין, אך ציין באוזניו כי "ההצעה של 888 קיבלה תגובות חיוביות".

במקביל, עדכנה הבוקר רוכשת פוטנציאלית אחרת כי הצעתה לרכישת Bwin.Party שרירה וקיימת. מדובר בחברת הימורי הספורט GVC, שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 422 מיליון דולר - רק חצי מזה של 888. לפי הודעתה, היא מוכנה לרכוש את Bwin.Party ביחד עם Amaya הקנדית, זו שרכשה את פוקרסטארס הסמי-ישראלית תמורת 4.9 מיליארד דולר, ולפי הערכת ה"פייננשל טיימס", הצעתה עומדת על 900 מיליון ליש"ט במזומן ובמניות (1.4 מיליארד דולר). שווי זה משקף למניית Bwin.Party מחיר של 110 פני, לעומת 98.3 פני נכון לרגע כתיבת שורות אלו."

Bwin.Party תעדיף להתמזג לתוך 888, אך אני חושד שבעלי המניות שלה - תלוי במחיר שיוצע - יעדיפו את המזומן שיוצע לה על-ידי GVC ו-Amaya", אומר ל-eGaming אנליסט בכיר בתעשייה. אחר טוען כי "המרוץ די צמוד, אך ייתכן של-888 יש יתרון קל, מכיוון שמניותיה, כמטבע רכישה, יהיו עדיפות על אלו של GVC עבור בעלי המניות של Bwin.Party".

888, נזכיר, הגישה אף היא הצעה שמשלבת בין מזומן ומניות, אך אין עדיין הערכות באיזה שווי נקבה.