הדולר ירד בכ-0.3% ל-3.786 ש'; "החשש בשווקים גבוה"

האירו התחזק מעט ■ ראש ממשלת יוון עשוי להציג תכנית רפורמות חדשה היום ■ ממשלת סין הכריזה על צעדים חדשים והמפולת בבורסות אסיה נרגעה ■ FXCM: "עלייה של האירו מעל 4.2 ש' עשויה לאותת על תיקון"

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ה') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. האירו התחזק קלות מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע על 4.185 שקלים. זאת לאחר שהאירו נחלש לשפל היסטורי מול השקל ברמה של 4.14 שקלים בימים האחרונים, בצל משבר החובות ביוון. הדולר נחלש מול השקל בכ-0.29% ושערו היציג נקבע על 3.786 שקלים.

בעולם, האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.3% ונסחר סביב 1.11 דולרים לאירו. זאת לאחר שאתמול מנהיגי גוש האירו הציבו אולטימטום ליוון להגיש תכנית רפורמות חדשה בתוך 48 שעות. ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס הודיע כי יעמוד באולטימטום ויגיש תכנית חדשה. במקביל, יוון ביקשה סיוע פיננסי ל-3 שנים ממנגנון הייצוב האירופי (ESM).

המפולת בבורסות אסיה נרגעה היום וכעת המסחר מתנהל במגמה מעורבת. המדדים המובילים בסין, מזנקים היום עד כ-5% לאחר שאתמול איבדו מערכם 6% ונפלו בחודש האחרון עד כ-40%. הממשל בסין, שנקט בשבועות האחרונים שורה של צעדים במטרה לבלום את המפולת בבורסות, החליט היום על צעדים אגרסיבים נוספים ביניהם, חקירה נגד סוחרי השורט ואיסור על משקיעים גדולים למכור מניות בחצי השנה הקרובה.

ב-FXCM ישראל מציינים היום: "רמת אי הוודאות והחשש בשוק מאוד גבוהה כעת, הן על רקע המצב ביוון והן על רקע קריסת שוק המניות בסין בשבועות האחרונים, ובשוק המט"ח הדבר מתבטא בביקוש גובר למטבעות המקלט הבטוח, ובראש ובראשונה הין, וגם הפרנק והדולר. עם זאת, הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד, שפורסמו אמש והצביעו על הססנות מצד קובעי המדיניות לגבי העלאת ריבית, וזאת כשאנחנו מתקרבים לחודש ספטמבר, אז מעריכים עד כה מרבית האנליסטים כי הבנק עשוי בסבירות גבוהה להעלות את הריבית. הנימה היונית הזו הכבידה על הדולר וקיזזה את הביקושים שזרמו למטבע האמריקני כמקלט בטוח. הדולר-שקל ממשיך לדשדש בין 3.75 ו-3.80 ולפי שעה אין משמעות טכנית לתנועה של הצמד בשבוע האחרון. מנגד, האירו-שקל מנסה להתאושש מרמות השפל. רמת המפתח היא 4.2. עלייה מעל רמה זו עשויה לאותת על תיקון".