מניית היום: מזנקת ומשלימה עלייה של 274% מתחילת השנה

קולפלנט דיווחה הבוקר כי חתמה עם חברה מובילה אמריקאית המתמחה במוצרים וטיפולים בתחום האורטופדיה, על הסכם עקרונות בלתי מחייב להמשך פיתוח, ייצור ומסחור של שתל ביו-אקטיבי

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד קולפלנט , העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים ביו-רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי, דיווחה הבוקר (א') כי חתמה עם חברה מובילה אמריקאית המתמחה במוצרים וטיפולים בתחום האורטופדיה, על הסכם עקרונות בלתי מחייב להמשך פיתוח, ייצור ומסחור של שתל ביו-אקטיבי, המיועד לאיחוי חוליות בעמוד השדרה ולריפוי שברים בעצמות הנגרמים מאירועי טראומה.

המוצר הרפואי, המורכב מהקולגן האנושי מסוג 1 המיוצר על-ידי קולפלנט וממינרלים סינתטיים, מחקה את מבנה העצם, ומאפשר טיפול משולב עם מולקולות ביו-אקטיביות פונקציונלית.

בקולפלנט מעריכים כי היקף שוק היעד העולמי לטיפולי איחוי חוליות בעמוד השדרה ולטיפול בשברים בעצמות באירועי טראומה הוא 3.5 מיליארד דולר לשנה.

מניית החברה מזנקת בתגובה במחזור ער ומשלימה עלייה של 274% מתחילת השנה.

בכפוף לעמידה מוצלחת באבני הדרך הכלולות בהסכם, תקבל קולפלנט תשלומים עבור הרישיון לשימוש בטכנולוגיה שלה, תשלומי אבני דרך עבור עמידה ביעדים קליניים ורגולטורים, ותשלומי תמלוגים בשיעור חד ספרתי ממכירות עתידיות בעולם. כמו כן תעביר החברה האמריקאית לקולפלנט תשלומים לצורך הקמת מפעל בארה"ב לייצור הקולגן והמוצר.

הקולגן שפיתחה ומייצרת קולפלנט בצמחי טבק, זהה לקולגן הקיים בגוף האדם, והוא בעל יתרונות משמעותיים לעומת הקולגן המופק מהחי ואשר נפוץ בשוק היום. יתרונות אלה כוללים פונקציונליות ביולוגית משופרת, עליונות בהומוגניות של החלבון, והפחתה משמעותית של סיכונים - הן של תגובת נגד של המערכת החיסונית, והן להעברת מחלות. מאפיינים אלה הופכים את הקולגן של קולפלנט למתאים למספר רב של ישומים לריפוי איברים ורקמות בגוף האדם. אף כי הצדדים עמלים לשם חתימה על הסכם מחייב כאמור, אין וודאות כי הסכם מחייב אכן יחתם.

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט, ציין כי "ההסכם מבטא הכרה בערך הטכנולוגיה הייחודית של קולפלנט לייצור קולגן אנושי וביכולות הפיתוח שלה בתחום הביו-חומרים, אשר תסייע בהמשך למיצוב קולפלנט בחזית שוק האורטופדיה".

עורכי הדין יובל הורן ותמי אלון ממשרד הורן ושות', ליוו את החברה במו"מ עם השותף האמריקאי.