תקלות המחשוב בארה"ב הזניקו את מניות הסייבר הישראליות

צ'ק פוינט עלתה ב-2.8% לשווי של 14.9 מיליארד דולר ■ פאלו אלטו זינקה ב-4.8% ביומיים לשווי שוק של 15.1 מיליארד דולר ■ "פורבס" לקראת פרסום דוחות צ'ק פוינט: המניה שווה 36% יותר ממחירה הנוכחי

גיל שויד / צלם: יונתן בלום
גיל שויד / צלם: יונתן בלום

שלוש תקלות מחשוב חמורות קרו במקביל ביום רביעי שעבר בארה"ב. התקלה הראשונה השביתה את המסחר בבורסה של ניו יורק, השנייה קרקעה את כל מטוסי חברת התעופה United Airlines במשך כשעתיים, והאחרונה פגעה בפעילות המגזין Wall Street Journal.

החשד הראשוני היה שארה"ב תחת מתקפת סייבר, אך החברות המעורבות דיווחו שלא היו מתקפות האקרים, אלא "רק" תקלות טכניות. למרות זאת, נראה שיש מי שחושב שמאחורי השיבושים כן עמדה מתקפת סייבר - או לפחות, שהתקלות הללו מזכירות את הצורך של ארגונים להגן על עצמם מפני התקפות כאלה. וכך, ביום חמישי נרשמו עליות יפות במניות חברות אבטחת הסייבר שנסחרות בוול סטריט, וחלקן המשיכו במגמה החיובית גם ביום שישי.

כך למשל, מניית פאלו אלטו שנוסדה על-ידי ניר צוק, יוצא צ'ק פוינט, טיפסה ב-4.8% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע והגיעה לשווי שוק של 15.1 מיליארד דולר, ומניית FireEye הוסיפה לערכה 4.5% לשווי של 7.8 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט , שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, התחזקה ב-2.8% לשווי שוק של 14.9 מיליארד דולר, אימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר, שותפו של שויד להקמת צ'ק פוינט, עלתה ב-2.9% לשווי של 2.1 מיליארד דולר, וסייברארק שנוסדה ומנוהלת על-ידי אודי מוקדי, עלתה ב-2.8% לשווי של כ-1.9 מיליארד דולר.

המודעות לצורך בהגנה על מערכות מחשוב ארגוניות וממשלתיות הולכת וגוברת, ואחת לזמן מה עולה לכותרות התקפה מצד האקרים שרק מדגישה את הצורך בכך. לדוגמה, המתקפה על רשת הקמעונאות האמריקאית Target בשנת 2014, או המתקפה על סוני בסוף השנה שעברה, במסגרתה האקרים פרצו למחשבים באולפני הסרטים על רקע הפצתו המתוכננת של סרט שלועג למנהיג צפון קוריאה.

צ'ק פוינט תפרסם את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השני ב-22 ביולי. אנליסטים מצפים מהחברה להציג רווח נקי של 95 סנט למניה, על הכנסות של כ-393 מיליון דולר. תחזית החברה היא להכנסות של 380-400 מיליון דולר ורווח נקי של 90-99 סנט למניה. באתר האינטרנט של המגזין Forbes פורסמה בשבוע שעבר המלצה על מניית צ'ק פוינט ובה נכתב שהיא מובילת השוק, ולחברות קטנות יותר קשה להתחרות בה. להערכת הכותבים, מניית צ'ק פוינט אמורה להיות שווה 110 דולר - כלומר, 36% יותר מהמחיר הנוכחי.

התקלות בשירות חברות האבטחה
 התקלות בשירות חברות האבטחה